قدر دانی رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان چرام از حضور باشکوه مردم ومسئولان در مراسمات محرم وصفر
قدر دانی رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان چرام از حضور باشکوه مردم ومسئولان در مراسمات محرم وصفر

بسم الله الرحمن الرحیم احب الله من احب حسینا مردم ولایتمدار و حسینی تبار شهرستان چرام سلام علیکم توفیق خادمی دستگاه امام حسین(ع) و عزاداری برای آن سید جوانان بهشت بزرگترین توفیق الهی است که شامل حال شما عزاداران شده است. بنابر روایتی محبت امام حسین(ع) و شوق زیارت ایشان خیری است که بالاتر از […]

بسم الله الرحمن الرحیم احب الله من احب حسینا

مردم ولایتمدار و حسینی تبار شهرستان چرام

سلام علیکم

توفیق خادمی دستگاه امام حسین(ع) و عزاداری برای آن سید جوانان بهشت بزرگترین توفیق الهی است که شامل حال شما عزاداران شده است.

بنابر روایتی محبت امام حسین(ع) و شوق زیارت ایشان خیری است که بالاتر از آن هیچ خیری نیست و خدا در قلب هر کسی که اراده کند آن را قرار می دهد.

دشمنان اسلام با نقشه های شوم خود سعی بر خاموش کردن خورشید پرفروغ عاشورا کردند که به مصداق آیه ی قرآنی خداوند آنان را ناکام گذاشت.

«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»
آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

سنت عزاداری ماه محرم وصفر که در میان مردمان ایران زمین بعنوان دوستداران امام حسین(ع) رواج داشته است، با آداب ها و آئین های خاص خود در میان مردم شهرستان چرام نیز از دیرباز همراه بوده است.

حضور پرشور مردم شهرستان چرام در هیئت ها و تکایای عزاداری در طول ماه محرم وصفر خصوصا حضور ارزشمند و خاطره انگیز در بارگاه ملکوتی امامزاده بی بی رشیده، امامزاده امیرولی و مسجد امام رضا(ع)که با اقامه نماز عاشورا در مصلی حضرت ابوطالب شهرستان چرام همراه بود؛ بار دیگر نشان داد ذره ای از عشق و ارادت مردم نسبت به اهلبیت عصمت و طهارت(ع) کم نشده و حتی به نسبت سالهای اخیر این شور و شعور حسینی(ع) افزایش یافته است.

برهمه واضح است که همراهی مسئولین محترم در روستاها و شهر چرام، حضور و معرفت افزایی روحانیت معزز، مرثیه خوانی مداحان و نوکری خادمان اهلبیت(ع)، کمک های خیرین محترم در هرچه باشکوه برگزار شدن عزای سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت نقشی اساسی داشته است.

اینجانب ضمن ابراز خالصانه ترین ارادت، از شما مردم ولایتمدار و انقلابی و هیئت های مذهبی،مسئولان واصاحاب رسانه شهرستان چرام به دلیل حضور و اقامه عزا در طول ماه محرم وصفر تقدیر و تشکر نموده؛ سلامت و عافیت و دوام توفیقات شما را از خداوند متعال خواستارم.

محمود جانی پور

رئیس هیئت های مذهبی شهرستان چرام