مادامی که بالاترین حقوق در جیب معلمان نمی رود روند توسعه کند است
مادامی که بالاترین حقوق در جیب معلمان نمی رود روند توسعه کند است

دکتر محمدرضا نیکبخت در جمع معلمان مناطق عشایری استان، عنوان کرد: اگر باهوش ترین و با استعداد ترین فرزندان ملت شغل معلمی را برگزینند رویکرد توسعه کشور قطعی است. پایگاه تحلیلی  خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir وی اظهار کرد: معلم پدر معنوی فرزندان  است و در قیاس با پدر حقیقی معلم روشنگری جان و دل است. […]

دکتر محمدرضا نیکبخت در جمع معلمان مناطق عشایری استان، عنوان کرد: اگر باهوش ترین و با استعداد ترین فرزندان ملت شغل معلمی را برگزینند رویکرد توسعه کشور قطعی است.

پایگاه تحلیلی  خبری فریاد جنوب faryadejonoob.ir

وی اظهار کرد: معلم پدر معنوی فرزندان  است و در قیاس با پدر حقیقی معلم روشنگری جان و دل است.

رئیس دانشگاه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر نقش معلم، استاد و دانشجو در رشد کشور، تصریح کرد: همه ی دولت ها باید به آموزش و پرورش و شغل معلمی توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر نیکبخت نقش معلمین را در پیشرفت و توسعه همه جانبه انقلاب بی بدیل دانست و گفت: هر زمان کشور با تهدید مواجه شد، معلمان هم پای سایر آحاد جامعه به ویژه عشایر غیور پیشتاز بودند.

وی ادامه داد: شمار زیاد معلمینی که به درجه ی رفیع ایثارگری و جانبازی نائل شدند دلیلی بر این ادعاست.

رئیس دانشگاه با بزرگداشت یاد زنده یاد بهمن بیگی به عنوان بنیانگذار مدارس عشایری و نقش پررنگی که در توسعه ی این مدارس داشت، عنوان کرد: معلمان مناطق عشایری جزو صدیق ترین و خدوم ترین قشر جامعه هستند.

دکتر نیکبخت ادامه داد: شخصیت های بزرگ علمی، سیاسی و اجتماعی که از بین عشایر به جامعه  معرفی می شوند نشاندهنده ی ارزش بالای عملکرد معلمان مناطق عشایری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنانش به نقش سلامت در توسعه ی کشور اشاره کرد و گفت: انسان بیمار به هیچ عنوان نمی تواند زمینه ی توسعه را رقم بزند.

وی افزود: غالب مقوله ی سلامت از دوران کودکی و نوجوانی نشأت می گیرد.

دکتر نیکبخت عنوان کرد: معلمان مناطق عشایری با آموزش به موقع سلامت در این مناطق محروم می توانند شالوده ی رفتار سالم را در کودکان و نوجوانان رقم بزنند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: آموزشی که معلم به دانش آموزش می دهد بسیار موثرتر از آموزش پزشکان و دانش آموختگان در مورد یک بیماری خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به این که شغل غالب والدین دانش آموزان عشایر دامپروری است، معلمان می توانند با آموزش های خود، راه های پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام را نیز در بین تمام جمعیت عشایری نهادینه کنند.

دکتر نیکبخت همچنین آمار بالای بیماریهای غیرواگیر و اعتیاد را در بین نوجوانان نگران کننده دانست و گفت: راه های پیشگیری از این معضل ها، صرفا آموزش و فرهنگ سازی است که باز هم در راستای کار معلمان به عنوان سفیران سلامت است.

رئیس دانشگاه در ادامه به تشریح برنامه های آموزشی معاونت بهداشت دانشگاه برای معلمان مناطق عشایر پرداخت و عنوان کرد: انتظار داریم معلمان سفیر سلامت در مناطق عشایری باشند و این مطالب آموزشی را به خوبی به شاگردان خود منتقل کنند.

وی به نقش عشایر سه استان لرنشین لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در توسعه ی این استان ها اشاره کرد و گفت: عشایر این استان ها ظرفیت کمک به توسعه ی جمهوری اسلامی ایران را دارند چرا که این موضوع را قبلا به اثبات رسانده اند.

دکتر نیکبخت ابراز کرد: در طول پنج ماه گذشته 5 تیم تخصصی سیار در زمان های متعدد برای ارائه ی خدمات سلامت به مناطق عشایرنشین مختلف استان اعزام شده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به اهمیت ارتباط فشرده ی معلمان مناطق عشایری با مجموعه ی سلامت پرداخت و عنوان کرد: انتظار داریم اگر در نقطه ای از مناطق عشایری استان مشکلات سلامت وجود دارد معلمان این مناطق که سفیران سلامت در آنها نیز هستند به مجموعه ی دانشگاه اطلاع بدهند تا تیم های سیار به آنجا اعزام شوند