محمد بهرامی: مصیبتهای بزرگ کشور حاصل حاکم نبودن تفکر اصلاحات واقعی ست/خانم ها در بعضی از فنون توانمند تر از آقایان هستند+تصاویر
محمد بهرامی: مصیبتهای بزرگ کشور حاصل حاکم نبودن تفکر اصلاحات واقعی ست/خانم ها در بعضی از فنون توانمند تر از آقایان هستند+تصاویر
شهردار سابق یاسوج گفت: در زمان مسئولیت من در شهرداری کسانی که در این چند سال بدترین تهمت ها را به من زدند و ظلمها را به من کردند، همان کسانی بودند که من در آن زمان آبروی آنها را خریدم، اما ما خواهان این نوع مسائل نیستیم، و دوست نداریم در رفتارهای سیاسی و آزادیها انسداد ایجاد شود.

فریاد جنوب؛ همایش بانوان با حضور محمد بهرامی ، کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س ) امشب در یاسوج برگزار شد .

 

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، در این همایش که تعدای از بانوان نخبه و اصلاح طلب استان نیز حضور داشتند ، محمد بهرامی با ابراز خرسندی و خوشحالی از حضور در جمع بانوان توانمند اظهار داشت: برخی از مسائلی که امروز در انتخابات شاهد هستیم تفکر سنتی قرن چهارده است، شما نباید اجازه دهید این تفکر حاکم باشد، نخبگان و شایستگان باید انتخاب شوند، و آنهایی هم که انتخاب شدند ، باید از نخبگان و شایستگان فارغ از منطقه، جغرافیایی و مسائل نژادی قومی و قبیله ای استفاده کنند، جامعه باید در دست شایستگان باشد.

 

وی افزود: ما این انتظار را داریم که شماها متناسب با قرن ۲۱ رفتار کنید، بعضی ها در قرن ۲۱ هستند، ولی متاسفانه نوع نگاه و فکر آنها قرن ۱۴ است.

 

بهرامی بیان داشت: نکته ای که متاسفانه، در بعضی از جاها با آن، برخورد داریم، حماقتهایی است که بین مردم ایجاد شده ، این موضوع را به این جهت بیان کردم ، که من در بین شما ها نخبگان و تحصیلکردگان و افراد آگاهی را می بینم که می توانند در جامعه تاثیر گزار باشند .

 

محمد بهرامی ادامه داد: امروز اگر همه ما مشکل داریم، اگر دچار مصیبتهای بسیار بزرگ هستیم، اگر امروز کشور در انتهای ناکار آمدی خودش به سر می برد، به دلیل این است که تفکر اصلاحات واقعی نتوانسته است، بر جامعه ما حاکم بشود، و این همان حماقت هایی است که در جامعه ما ایجاد کردند.

 

این کاندیدای مجلس عنوان کرد: قطعا شما به جاهایی مراجعه کردید، ودر باب حمایت این درخواست را داشته اید که به کاندیدای مورد نظر شما رای بدهند و به شما این جواب داده شده است ، که ما به اصلاحات رای نمی دهیم، (اینها از دین خارج شده اند) و من می خواهم برای شما این را اثبات کنم، که یکی از شاخصهایی که در اصلاحات مطرح است، بحث توسعه است ، نه این توسعه ای که در جامعه ما مطرح است.

 

وی افزود: ما یک کشور جهان سومی و در حال توسعه هستیم و یا شاید هم با توجه به اعداد و ارقامی و ویژگیهایی که داریم در حال توسعه هم نباشیم، اما یک دنیای موفق وجود دارد و آن کجاست ؟ دنیای توسعه ! کشورهایی هستند، که بعد از ما شروع کردند، و از الگوهای ما هم استفاده کردند.

 

ولی امروز ما متاسفانه نیاز مند تولیدات آنها هستیم، در صورتی که بهترین الگوها را آنها در توسعه از دستورات دینی ما گرفتند، اما ما چه کار کردیم؟ ما دستورات دینی را بد تفسیر کردیم، اگر نه همین دستورات می تواند به ما کمک کنند و در دین اگر جایی مشکل است، به اقتضای زمان و مکان علمای دینی ما باید در این زمینه کار بکنند و اصلاح کنند لذا این جامعه امروز برای توسعه، و این که ما بتوانیم از یک جامعه با کارآمد بالایی برخوردار باشیم نیاز به حاکم شدن تفکر ناب اصلاحات است .

 

شهردار سابق یاسوج عنوان کرد : هر نوع رفتار فردی و جمعی که ما داشته باشیم، ناشی از نگاه و نگرش ما هست، اعتقاداتی که در ماها ایجاد شده و اینکه اعتقادات را ما عوض کنیم، اعتقاداتی که نهادینه بشوند و اعتقاداتی که فردا در زندگی ما تاثیر گزار باشند و حاکم بشود ما باید روی آنها کار کنیم آیا شما می دانید؟ که اروپاه چهار قرن روی مسائل فرهنگی کار کرده تا بستر را برای انقلاب صنعتی و بعد از آن ایجاد ارزش افزوده و استفاده از فواید ارزش افزوده در زندگی مردم استفاده کرده ، پس این تفکرها را ما باید اصلاح کنیم، ما در بحث اعتقادات دینی مشکل نداریم ما مسلمان هستیم، شیعه هم هستیم، اما متاسفانه گاهی وقتا از این طریق ما را می زنند ما هم نمی توانیم از خودمان دفاع کنیم، و تفکر ناب همین تفکر است، حالا در ابعاد مختلف ، آنها از این تفکر استفاده کردند.

 

محمدبهرامی گفت: امروزدرکشورهای توسعه یافته در آمد سرانه یک خانواده، چهار نفره دو میلیارد تومان است، اما در آمد خیلی از خانواده های ایرانی کمتر از دو میلیون تومان در ماه است ، اگر امروز ما بیکار هستیم، اگر بچه ها و جوانان ما مشگل دارند، اگر ما در معیشت خودمان ماندیم علت، این است که بد رفتار کردیم و بد نگاه کردیم، و بد انتخاب کردیم.

 

این استاد دانشگاه اظهار داشت ، در بحث پرونده سازی که گاها مطرح است ، من سه سال معاونت دانشجویی دانشگاه بودم ، یعنی رئیس کمیته انظباتی دانشجویان، شما یک دانشجو پیدا کنید که من پرونده ای برایش تشکیل داده باشم ، و البته بعضی از دانشجویان قطعا در بعضی از زمینه ها مشکلاتی واشکالاتی در کارشان بود. اما ما برای آنها پرونده تشکیل می دادیم، که بفهمند پرونده دارند، بعد از طریق کارهای فرهنگی آن دانشجو را اصلاح می کردیم و آن وقت پرونده را پاره می کردیم، به همین دلیل در زمان مدیریت من هیچ پرونده ای برای دانشجویان پیدا نمی شود .

 

شهردار سابق یاسوج گفت: در زمان مسئولیت من در شهرداری کسانی که در این چند سال بدترین تهمت ها را به من زدند و ظلمها را به من کردند، همان کسانی بودند که من در آن زمان آبروی آنها را خریدم، اما ما خواهان این نوع مسائل نیستیم، و دوست نداریم در رفتارهای سیاسی و آزادیها انسداد ایجاد شود .

 

محمد بهرامی افزود: انسان ها جایز الخطا هستند، پس نباید اگر خطایی صورت گرفت، با آبروی افراد بازی شود ، وی ادامه داد : همه انسانها این حق را دارند در این جامعه زندگی کنند، شغل داشته باشند، پست داشته باشند و ما نباید این فضا را به روی نخبگان و جوانان بسته نگه داریم.

 

بهرامی بیان داشت: ظرفیت زنان در استان بالاتر از ۵۰ درصد است، از نظر من این انتقاد بر بعضی از خانم ها وارد است، که چرا از این حق قانونی خودشان استفاده نمی کنند، چرا امروز کشور ما نا کار امد است؟ چون بخشی از آن محدود به خانه است و خانمها در حوزه های مختلف، در بعضی از فنون توانمند تر از آقایان هستند. چرا نباید از این ظرفیت استفاده شود؟ در اشتغال و ارتقاء در مدیریتها چرا نباید استفاده شود؟ می توانید از همکاران من در شهرداری و دانشگاه سوال بپرسید که آیا این ادعای من را تایید می کنند، یا نه

 

محمد بهرامی در پایان از حضور گرم بانوان سی سخت در جلسات اخیر قدردانی کرد و افزود: بانوان در عهد و پیمان قوی تر از مردان هستند.