مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گچساران برگزار شد
مراسم بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان گچساران برگزار شد
مراسم روز خانواده، تکریم و تجلیل از بازنشسته‌ها با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در خانه امید بازنشستگان گچساران برگزار شد.

؛

به گزارش فریادجنوب ؛ مدیر صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم در خصوص روز خانواده و تکریم از بازنشستگان و با اشاره به زحمات چندین ساله بازنشستگان که بهترین دوران طلائی عمر خود را صرف خدمت به جامعه نموده‌اند را قابل تقدیر دانست و به خدمات و فعالیتهای ارائه شده در سال گذشته و اقدامات انجام شده در سالجاری شامل پرداخت تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، وام ضروری ۱۵۰ میلیون ریالی، برگزاری مسابقات جشنواره ورزشی، طرح اختیاری بیمه تکمیلی درمان با پوشش کلیه خدمات درمانی و ثبت نام از اول مراد سال جاری پرداخت.

۲۳۷ میلیارد ریال وام ضروری به بازنشستگان کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد

محمدتقی جلیلی بهابادی گفت: حدود ۲۳۷ میلیارد ریال وام ضروری۱۵۰ میلیون ریالی در سه ماه ابتدای امسال به بازنشستگان کشوری این استان پرداخت شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان وام به ۷۹۰ متقاضی پرداخت شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته حدود ۴۷۲ میلیارد ریال وام ضروری به ۳ هزار و ۱۴۸ متقاضی پرداخت شد.

۱۷ هزار و ۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند

جلیلی بهابادی با بیان اینکه، صندوق بازنشستگی کشوری متولی امور بازنشستگان در کشور است و خدماتی را به این قشر ارایه می‌دهد، گفت: حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ بازنشسته حقوق بگیر در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۸۳ درصد آن را آقایان و ۱۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشتر فراوان بازنشسته‌های این صندوق مربوط به وزارت آموزش و پرورش است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: میانگین دریافتی بازنشستگان در سال جاری با افزایش ۲۰ درصدی به ۱۱۷ میلیون ریال رسیده و اعتبار ماهانه پرداخت حقوق صندوق ۱۸۶۰ میلیارد ریال است.

دیگر خدمات صندوق بازنشستگی کشوری

وی وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی برای بازنشستگان و فرزندان آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را از دیگر خدمات صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد.

بهره‌مندی بیش از ۷ هزار نفت از بسته‌های طرح یاری

جلیلی بهابادی در خصوص بسته‌های طرح یاری در حوزه معیشت بازنشستگان نیز گفت: خرید اعتباری از فروشگاه‌های افق کوروش تا سقف ۱۵ میلیون ریال با بازپرداخت سه ماهه یکی از موارد است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۲۶۱ نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: استفاده از خدمات تخفیفی و تقسیطی بیمه ملت از دیگر خدمات است که بازنشستگان می‌توانند با شرایط مناسب از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۳۷۷ نفر از خدمات این بیمه استفاده کردند.

وی عنوان کرد: به منظور ارتقا خدمات رفاهی در بخش درمان و کاهش هزینه‌های درمانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری، امکان بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی وجود دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اقدامات خوبی در خصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق صورت گرفته در طرح اختیاری بیمه تکمیلی جدید درمان (صبا)، محدودیت سقف پرداخت از تمامی خدمات بستری و اعمال جراحی و تامین دارو برای بیماران خاص برداشته شده است.

جلیلی بهابادی اظهار کرد: بازنشستگان مشمول طرح اصلی جبران هزینه خسارت درمان در سال جاری در صورت تمایل به استفاده از این بیمه تکمیلی باید از اول مردادماه امسال به درگاه خدمات الکترونیکی به آدرس sabasrm.ir نسبت به درخواست خود اقدام کنند. سرانه مشارکت مشمولین طرح انتخابی صبا به مبلغ ۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال تعیین شده و تاریخ اجرای طرح از یکم اردیبهشت ماه است.

در ادامه مسئول کانون بازنشستگی کشوری شهرستان گچساران عنوان کرد: ۲۵ نفر از بازنشستگان شهرستان در مسابقات استانی حضور داشتند و موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

یدالله مرادی همچنین از ایجاد ستاد تکریم بازنشستگان برای نخستین‌بار و برگزاری اردو برای بانوان بازنشسته به شهرستان سی‌سخت به مدیریت آموزش و پرورش خبر داد.

وی همچنین تصریح کرد: بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری از سازمان برنامه و بودجه اخذ و به احتمال زیاد از ابتدای مردادماه اجرا خواهد شد.

مرادی با اعلام اینکه شهر گچساران داری هویت فرهنگی و اجتماعی غنی می‌باشد، عنوان کرد: در این شهرستان پارک اختصاصی و مناسبی برای بازنشستگان وجود ندارد.

مرادی آمار بازنشستگان کشوری شهرستان گچساران را ۳ هزار و ۱۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۳۱۵ نفر از این تعداد مرد و ۸۵۲ نفر زن هستند.

اعزام ۵۰ نفر از بازنشستگان کشور به کربلای معلی و همچنین ۱۰۰ نفر به سفر مشهد مقدس از جمله پیشنهاداتی بود که از مسئول کانون بازنشستگی کشوری شهرستان گچساران عنوان شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۵، ۲۵ ذی‌الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

  • نویسنده : ندانعمتی