مسئولیت ملی برای مدیر اسبق جهانگردی یاسوج | جعفری دل در گرو معرفی صنعت گردشگری یاسوج دارد| کارنامه ای محشون از خدمات ماندگار
مسئولیت ملی برای مدیر اسبق جهانگردی یاسوج | جعفری دل در گرو معرفی صنعت گردشگری یاسوج دارد| کارنامه ای محشون از خدمات ماندگار
با هدف توسعه گردشگری خلاق در کشور ، جذب گردشگر ، ارتقا و توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری استان اولین هتل گردشگری بومگردی انستیتو ملی شهر خلاق ایران در یاسوج آغاز به کار کرد

با هدف توسعه گردشگری خلاق در کشور ، جذب گردشگر ، ارتقا و توسعه و معرفی ظرفیت های گردشگری استان اولین هتل گردشگری بومگردی انستیتو ملی شهر خلاق ایران در یاسوج آغاز به کار کرد .

به گزارش فریاد جنوب ، در مراسمی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج ، معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل انستیتو ملی شهر خلاق ایران در مجموعه بومگردی حوض دال زاگرس واقع در روستای ده برآفتاب یاسوج برگزار شد ضمن بازدید ، با حکم مدیرعامل انیستیتو ، مدیر گردشگری انستیتو ملی شهر خلاق ایران نیز معرفی شد .

انستیتو ملی شهر خلاق ایران

 

کامران رحمتی مدیرعامل انستیتو شهر خلاق ایران با صدور حکمی مجتبی جعفری را بعنوان مدیر گردشگری انستیتو ملی شهرخلاق ایران معرفی کرد.

مجتبی جعفری پیش از این مدیریت جهانگردی یاسوج را به مدت چندسال عهده دار بود که از آثار و خدمات برجسته وی در آن زمان دیده می شود وی بواسطه تجربه موفق در حوزه گردشگری استان های کهگیلویه و بویراحمد ، گیلان و بوشهر به این عنوان دست پیدا کرد .

کامران رحمتی مدیر انستیتو خلاق ایران در این مراسم اظهار داشت : این مجموعه زیر نظر وزارت کشور در همه استان ها ، به دنبال پیشبرد و تحقق اهداف شهر خلاق است که رسیدن به اقتصاد خلاق که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید شده است و تاکید به اقتصاد منهای نفت و رسیدن به اقتصاد خلاقانه دارد از مهم ترین اهداف این مجموعه خواهد بود .

انستیتو ملی شهر خلاق ایران

رحمتی ادامه داد : یکی از حوزه هایی که در شهر خلاق خیلی مهم است بحث گردشگری خلاق است که مجموعه حوض دال زاگرس یاسوج اولین مجموعه گردشگری انستیتو ملی شهر خلاق ایران است که به دلیل پتانسیل های بالای شهر یاسوج ، این شهر را بعنوان شهر پایلوت گردشگری خلاق ایران قرار دادیم .

وی گفت : این هتل در زمان سفر ریاست محترم جمهوری به استان و با حضور دکتر شالبافیان، معاون گردشگری کشور ، مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت ، همچنین دومین هتل گردشگری شهر خلاق در استان سرسبز گیلان در حال راه اندازی است .

مدیرعامل انستیتو خلاق ایران در ادامه به توانمندی ها و علاقمندی جعفری در حوزه گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: اقای جعفری افکار خلاقانه در حوزه گردشگری دارند و تجربه کار مفید در حوزه گردشگری کشور به ویژه استان دارند ، لذا جهت پیشبرد اهداف انستیتو مبنی بر توسعه خلاقانه گردشگری کشور ، طی مصوبه ای شورای مرکزی انستیتو ، وی را بعنوان مدیریت گردشگری انیستیتوی ملی شهر خلاق ایران منصوب کردند.

در این مراسم معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن معرفی ظرفیت های گردشگری استان اظهار داشت : از ویژگی های مهم گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد می توان به این نکته بسنده کرد که این استان به سرزمین چهارفصل شهرت دارد به شکلی که فاصله بین یکی از گرمترین شهرهای کشور مثل گچساران با یاسوج و سی سخت که با قرارگرفتن در یک نقطه کوهستانی در زمره سردترین کشور هستند کمتر از ۱۰۰ دقیقه است .

سید احسان عسکری گفت : با اجرای زیرساخت های مهم گردشگری در استان که طی سالیان اخیر رشد چشمگیری به خود گرفته است این استان برای سرمایه گذاران فرصت بسیار خوبی خواهد بود .

عسکری ادامه داد : ۲۰ درصد جنگل رشته گوه زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است که برای توسعه گردشگری و جذب مهمانان داخلی و خارجی بسیار جالب توجه خواهد بود .

انستیتو ملی شهر خلاق ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج نیز در این مراسم خاطرنشان کرد : استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان نوپا است که به برکت نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب رشد چشمگیری در حوزه گردشگری داشته است .

آیت الله سید نصیر حسینی اضافه کرد : کارهای عمرانی بی نظیری پس از انقلاب در استان انجام شده و یا در حال انجام است اما برای رسیدن به یک استان برخوردار نیاز به توجه ویژه نظام است که هرچند تا کنون الطاف بسیاری به استان شده است اما مردم این استان شایسته بهترین تکریم ها هستند.

مجتبی جعفری در ابتدای جلسه با بیان اینکه گردشگری خلاق مستلزم فکر ، ایده و خرد جمعی و مطالعه جهت بروزرسانی کردن خدمات تفریحی و گردشگری است افزود ، بنده بهترین دوران حرفه ای و مدیریتی کار خود را در استان کهگیلویه و بویر احمد و شهر یاسوج تجربه کردم و جز خاطرات خوب چیزی از استان برایم به یادگار نماند . حقیقتا که مردم خونگرم و میهمان نواز استان لایق و شایسته بهترینها هستند .

با توجه به حمایت های بی شائبه نماینده محترم ولی فقیه که دیدی باز و نگاه حرفه ای به صنعت گردشگری در استان دارند ، و عزمِ جزم و دغدغه اداره کل میراث و معاونت محترم گردشگری استان و همچنین معاون محترم اقتصادی استاندار ، برای پیشرفت استان در زمینه گردشگری خلاق ، قطعا آینده ای درخشان در انتظار این صنعت خواهد بود.