مشکل تأمین داروهای کمیاب بیماران صعب العلاج کهگیلویه و بویراحمد با یک مصوبه حل شد
مشکل تأمین داروهای کمیاب بیماران صعب العلاج کهگیلویه و بویراحمد با یک مصوبه حل شد
در سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر به استان داده شد و این اقدام اساسی، مشکل تامین داروهای کمیاب و تک نسخه ای را برای بیماران نیازمند کهگیلویه و بویراحمد حل کرده است.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، مصوبه سفر رییس جمهور منجر به اعطای مجوز فعالیت به داروخانه هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد شد و این اقدام اساسی، مشکل تامین داروهای کمیاب و تک نسخه ای را برای بیماران نیازمند کهگیلویه و بویراحمد حل می‌کند.

با توجه به عرضه برخی از داروهای کمیاب در کهگیلویه و بویراحمد، بیماران صعب العلاج ساکن استان جهت تهیه و تأمین داروهای مورد نیازشان بیشتر اوقات ناچار بوده رنج سفر را بر خود هموار کرده و به شیراز سفر کنند. مشکلی که سالیان زیادی بیماران صعب‌العلاج کهگیلویه و بویراحمدی را آزرده خاطر کرده بود.

سال هاست که داروخانه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مجوز فعالیت رسمی نداشت و به صورت پاره وقت فعالیت می کرد و سرانجام این واحد به دلیل نداشتن مجوز فعالیت، سرانجام تعطیل شد و بیماران صعب‌العلاج یا خانواده آنان برای تامین داروهای مورد نیاز خود آواره شهرها و استان‌های همسایه دور و نزدیک می‌شدند.

مسئولان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که تلاش های گسترده ای برای اخذ مجوز این واحد خدماتی انجام داده بودند، سرانجام این موضوع مهم و این این نیاز اساسی را در سفر رییس جمهور به استان مطرح کردند و اعطای مجوز به استان در مصوبه ای تصویب شد.

در حالی که اکنون کمتر از چهار ماه از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان می گذرد این مصوبه مهم و گره‌گشا موجب رضایت بیماران صعب‌العلاج در استان شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر استان پس از ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پاییز امسال صادر شده است.

کاظم فلاح دوست افزود: ۸۰ متر مربع به فضای قبلی داروخانه هلال احمر در شهر یاسوج اضافه شده و امید می رود این طرح مهم ظرف مدت ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: تمام داروهای خاص و تک نسخه ای از سوی داروخانه هلال احمر عرضه می شود.

فلاح دوست، خاطرنشان کرد: روزانه چهار نفر برای تامین داروهای کمیاب به هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کنند. در داروخانه هلال احمر انواع داروها با تعرفه دولتی عرضه می شود.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی