مصرف بسیار زیاد برق در سه شهرستان گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
مصرف بسیار زیاد برق در سه شهرستان گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف برق استان در تابستان امسال افزایش یافته بطوری که وضعیت سه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام بیش از میانگین استاندارد تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، محمد مرادی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: میزان مصرف برق کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال به ۵۳۴ مگابایت رسیده است که نسبت به مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشت.

مرادی بیان کرد: اگر مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خانگی مورد توجه جدی قرار نگیرد، ثبت رکوردهای جدید مصرف دور از انتظار نیست.

وی از شهروندان خواست با خاموش کردن وسایل غیرضروری به ویژه کاهش بار سرمایشی در ساعت‌های پیک مصرف، در مدیریت شبکه برق مشارکت فعال داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ساعت اوج مصرف را ۱۲ تا ۱۷‌ و ۲۰ تا ۲۴ برشمرد و تاکید کرد: در این ساعت ها از روشن کردن اتو،جارو برقی و ماشین لباس شویی خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، گرمترین نقطه این استان را در شبانه روز گذشته شهر “لِنده” با ۴۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد.

فرمان فرامین خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی دیگر مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۷.۲، دوگنبدان ۴۶.۷، لیکک۴۵.۲ و دهدشت ۴۶.۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب