به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، علیرضا شاه میرزایی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گفت: معافیت‌های مالیاتی برای استان‌های محروم در برنامه سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت قرار دارد و از جمله آن‌ها موافقت نامه‌های ۱۰ ساله برای این مناطق است که […]

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، علیرضا شاه میرزایی روز شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، گفت: معافیت‌های مالیاتی برای استان‌های محروم در برنامه سازمان امور مالیاتی و وزارت صمت قرار دارد و از جمله آن‌ها موافقت نامه‌های ۱۰ ساله برای این مناطق است که باید اعمال شود.

وی افزود: همچنین تسهیلات تبصره ۱۸ که در اختیار امور اقتصاد و دارایی است باید اختصاص پیدا کند و به طور مرتب از سوی سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس سازمان مالیاتی کشور این موضوع پیگیری می‌شود.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این دولت میراث‌دار ناترازی زیادی بوده که مشکلات را ایجاد کرده است و این ناترازی ناشی از مشکلات ارزی و سیاست‌های غلط درگذشته بود و سال‌ها طول می‌کشد که این مسائل برطرف شود.

شاه میرزایی عنوان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت گاهی با یک سری تنگ‌نظری‌ها روبرو است، خود تحریمی داریم، تفکرات غلطی که راه هر گونه تسهیلات و سرمایه‌گذاری را می‌بندند.

وی ادامه داد: باید بخش مولد راهش باز شود، انقباض در نقدینگی از دیگر مشکلات سر راه تولید است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در حوزه تنظیم بازار تغییرات خوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است.

شاه میرزایی بیان کرد: در حوزه لاستیک خودرو‌ها مشکلاتی وجود داشت، مدتی قیمت‌گذاری دستوری بود و ارز هم کم داشتیم که با چند تصمیم خوب در این دولت، مشکلات حوزه لاستیک مرتفع شد.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر فضای همدلی و هماهنگی مهم تأکید کرد و گفت: در مناطق محروم معافیت‌های مالیاتی باید وجود داشته باشد و قوانین هم در نظر گرفته شد.

شاه‌میرزایی بر ظرفیت‌های طبیعی، گیاهان دارویی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی، اقدامات مناسب و دقیق توسعه مبتنی بر فضای سبز در استان کهگیلویه و بویراحمد را شکل دهیم و ارزش‌افزوده ناشی از دانش و نوآوری اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: فضای خوب همدلی و وحدت را در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد هستیم، قوم لر، قومی خونگرم و غیرت‌مند است. همکاری اینجا در اوج است.

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت از خدمات آقای روزبهان مدیرکل سابق صمت استان قدردانی کرد و گفت: از تجربه خوب آقای روزبهان استفاده خواهیم کرد.

شاه‌میرزایی به منابع عظیم استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی زد و خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی و منابع طبیعی بکر استان ظرفیت بی‌نظیر است و باید با کار‌های دانش‌بنیان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.