موفقیتی دیگر برای فیلمساز مطرح هم استانی/ آثار محمد سلیمی راد در بخش مسابقه پرمخاطب ترین جشنواره مستند ایران
موفقیتی دیگر برای فیلمساز مطرح هم استانی/ آثار محمد سلیمی راد در بخش مسابقه پرمخاطب ترین جشنواره مستند ایران

  مستندهای “ماهر” و “سرباز شماره صفر” به کارگردانی محمد سلیمی راد از استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم های مستند تلویزیون راه یافتند. با پایان مهلت ارسال فیلم‌های مستند به دبیرخانه این جشنواره و پس از بررسی‌های هیئت انتخاب، مستندهای راه یافته به بخش مسابقه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند اعلام […]

 

مستندهای “ماهر” و “سرباز شماره صفر” به کارگردانی محمد سلیمی راد از استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم های مستند تلویزیون راه یافتند.

با پایان مهلت ارسال فیلم‌های مستند به دبیرخانه این جشنواره و پس از بررسی‌های هیئت انتخاب، مستندهای راه یافته به بخش مسابقه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند اعلام شدند. براین اساس، 69 مستند راه یافته به بخش مسابقه این رویداد شامل 19 مستند بلند، 23 مستند نیمه بلند و 27 مستند کوتاه معرفی شدند.
مستندهای “ماهر” و “سرباز شماره صفر” به کارگردانی محمد سلیمی راد از استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.

یاسر فریادرس قائم مقام شبکه مستند و دبیر هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: این آثار از اول مهرماه 1402 در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار گرفته و ساعت 21 ‌و 24 هر شب روی آنتن تلویزیون می‌روند. وی گفت جشنواره تلویزیونی مستند، پرمخاطب‌ترین جشنواره مستند کشور است و از این بابت که آثار از تلویزیون پخش می‌شود و مخاطب میلیونی دارد، تبدیل به جشنواره مهمی برای اهالی مستند شده است.

دبیر هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تعداد اثری که به جشنواره راه پیدا می‌کنند، گفت: فراخوان جشنواره خرداد ماه امسال منتشر شد و حدود 600 اثر به دبیرخانه ارسال شد که هیئت انتخاب از این بین آثاری را انتخاب کردند.

هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، عکس مستند و مستندنگاری، مهرماه 1402 به دبیری یاسر فریادرس برگزار خواهد شد.

سلیمی راد پیش از این با حضور موفق خود در جشنواره های مختلف ملی و بین المللی از جمله تندیس طلای بهترین مستند از جشنواره فیلم مستند ایران(سینما حقیقت)، تندیس بهترین مستند هفدهمین جشنواره بین المللی مقاومت، تندیس بهترین مستند بلند جشنواره بین المللی فلم ایثار را بدست آورد و در چهلمین جشنواره فیلم فجر، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین مستند سینمایی شده بود.