نمی‌خواهیم مردم بویراحمد و دنا را به توپ ببندیم بلکه به دنبال آن هستیم که توپ و میدان بازی توسعه را در اختیارشان بگذاریم
نمی‌خواهیم مردم بویراحمد و دنا را به توپ ببندیم بلکه به دنبال آن هستیم که توپ و میدان بازی توسعه را در اختیارشان بگذاریم

ببینید یک جریان قریب به یکسال ده‌ها جلسه و میتینگ و خروجی های مختلف ، النهایه باحق وتو شیوخ اعظم جریانی همه قواعد فرو می ریزد و اختلافات افزون می گردد.
بنابراین باید منتخب مردم فردا” قوی و امین باشد قوی از آن جهت که هم توان جسمی و علمی این کار را داشته باشد و هم حداقل چند واژه علمی و اقتصادی را بداند.
و امین متاسفانه می یافت نشود یا کم یافت شود البته جوانان هنوز آلوده نشده اند.

پایگاه خبری فریادجنوب در خصوص وضعیت انتخابات درسطح  کلی واستان مصاحبه ای با سید کرامت الله فدایی کاندیدای حوزه انتخابیه تهران ،ری وشمیرانات داشته که جهت تنویر افکاز عمومی منتشر می گردد

فریادجنوب :جناب فدایی ضمن عرض تقدیر وتشکر به جهت اختصاص وقت به این پایگاه خبری وآرزوی توفیق جنابعالی در انتخابات تهران بزرگ شرایط موجود را چطور تفسیر می کنید؟

سیدکرامت الله فدایی :امروز بعد از ۴۰ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان شعائر اسلامی محقق نگردیده است و آرمانها و اهداف والایش در خیلی از حوزه‌ها معطل مانده که به همین خاطر بعضاً ناهنجاری‌های اجتماعی ، فقر مادی و معنوی سرخوردگی و ناامیدی جاخوش کرده و مجالی به نشاط اجتماعی، غنای مادی ،لذایذ معنوی و سرافرازی نمی دهد.
اگر ولی فقیه نبود این انقلاب مقدس برخاسته از اراده مردم نه چهل سال بلکه چهار سال هم دوام نمی یافت.
بازرگان چون مصدق در نطفه خفه اش می کرد وگرنه بنی‌صدر چهار دستی تقدیمش می نمود و همه فداکاری های مردم به یغما می رفت.
امروز شاهدیم منویات ولایت فقیه که سال ها است به عدالت اجتماعی و حقوق عامه مردم و اقتصاد مقاومتی پافشاری می نماید،وجهی گذاشته نشده بلکه اغلب دولت‌ها بالاخص این دولت مستقر مسیر دیگری را رفته اند .
به جای توجه به حقوق عامه مردم و عدالت اجتماعی ،مفاسد عریان اقتصادی، حقوق های نجومی ، فامیل گرایی و حزب بازی کار را به جایی رساند که الان یک نصف کابینه در اوین است.
و اگر به همین منوال پیش برود بعید نیست که روءسای کابینه هم به آن ها ملحق شوند.
اقتصاد مقاومتی و درون زا هم جای خودش را به طمع از بیرون و اقتصاد وارداتی و بیرون زا داد.
و حتی احمقانه آب خوردن مردم هم به خارج از کشور گره خورده و هرگز توجه نگردید که تمامی کشورهای توسعه یافته حتی همین آمریکایی که آقایان دلباخته اش هستند،اقتصاد خود از صفر شروع کرده، چین اقتصاد ما فوق مقاومتی را از خود شروع کرد و امروز بازار جهانی را بلعیده و همینطور آلمان بعد از جنگ جهانی دوم با فرغون مارک را حمل می‌کردند تا جنس بگیرند و در محاصره شدید خودش بنیاد توسعه اقتصادی را گذاشت تا امروز به اینجا رسیده.
بارها آمریکایی‌ها اعلام کردند که بحث انرژی هسته‌ای و موشکی بهانه است ما نمی خواهیم ایران توسعه یافته اقتصادی به عنوان یک الگوشکل بگیرد.

فریادجنوب :انتخابات در کشور را چونه ارزیابی می کنید؟

سید کرامت الله فدایی : در رابطه با انتخابات باید گفت متاسفانه آن طور که تاریخ می‌گوید معمولاً مردم ایران دنبال ایده آل هایی هستند که در شرایط موجود نمی یابند.
به همین خاطر در طول تاریخ همواره متعرض شرایط موجود بودند و الان هم بعد از ۴۰ سال پرت شدن افکار عمومی به دامن چپ و راست یا اصلاح طلب و اصولگرا، دیگر این اسامی برایشان مشمئز کننده است.
چون نه آرمان‌های انقلابشان را محقق نموده و نه منویات رهبرشان را‌
به منصه ظهور گذاشته اند، بنابراین
دنبال تحول اند و راهی نیست، طوعا او کراها باید بگذاریم این تحول در درون انقلاب ازجنس انقلاب شکل بگیرد.
یکی از مزیت های انتخابات چرخش نیروهاست باید بعد از ۴۰ سال اجازه بدهیم جوان‌ترها هم به صحنه بیایند
و قاعده را به هم نزنیم و بگوییم یا خودمان یا هر طور خودمان می‌خواهیم .
بعضیا نقش سنگ وسط رودخانه را در فصل تموز باز می‌کنند و فکر می‌کنند همیشه همین طور است مانع حرکت آب می شوند و نمی فهمند که فصول دیگری در راهست و آب رودخانه طغیان می‌کند
و در کنارشان یا بر سر رویشان می گذرد طغیان افکار عمومی به همین می‌ماند باید مسیرهای درست را برای آن تعریف کرد وگرنه ویرانگر می‌شود .

فریادجنوب :وضعیت انتخابات در حوزه بویراحمد و دنارا چگونه ارزیابی می کنید؟

انتخابات در حوزه بویراحمد و دنا هم استثناء از کشور نیست و مردم تمایلی به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ندارند
مقداری قواعد و شیوه انتخاب تغییر کرده است البته چند دوری است
که بی میلی در افکار عمومی به جریانات سیاسی رخ می نماید
البته جریان هم بدون تاثیر نیست ولی مولف های قویتر دیگری هم در پازل انتخابات و انتخاب شوندگان موثرند.
بزرگترین مانع پیشرفت یک کشور یا یک انقلاب و حتی یک خانواده جابجایی اولویت‌ها و جابه جا گذاشتن نیروهاست.
البته اگر سیستم حکومت کند ،دیگر نیروها خیلی پررنگ نیستند
اما اولویت ها در هر شرایطی حرف اول را می‌زنند. امروز اولویت اول این شهرستان‌ها تولید، اشتغال و معیشت مردم است‌.
باید با اقتدار فکری و توان تحرک بسترهای توسعه اقتصادی و با علم و مدیریت در همین حوزه پا به میدان گذاشت.
امنیت زاییده اشتغال است .
ما نمی‌خواهیم مردم بویراحمد و دنا را به توپ ببندیم بلکه به دنبال آن هستیم که توپ و میدان بازی توسعه را در اختیارشان بگذاریم.
این جز از جوانان تحصیل کرده و پرتحرک ساخته نیست.
متاسفانه کار گروهی و جمعی و جریانی تاکنون پاسخگو نبوده
ببینید یک جریان قریب به یکسال ده‌ها جلسه و میتینگ و خروجی های مختلف ، النهایه باحق وتو شیوخ اعظم جریانی همه قواعد فرو می ریزد و اختلافات افزون می گردد.
بنابراین باید منتخب مردم فردا” قوی و امین باشد قوی از آن جهت که هم توان جسمی و علمی این کار را داشته باشد و هم حداقل چند واژه علمی و اقتصادی را بداند.
و امین متاسفانه می یافت نشود یا کم یافت شود البته جوانان هنوز آلوده نشده اند.