اینجانب علی اصغر فتاحی کیا با ورود و کاندیدا شدن در این عرصه ی خدمتگزاری بخش هایی از برنامه کاری خودم را جهت آگاهی مردم عزیز به شرح زیر اعلام می نمایم: اینجانب معتقدم برای همه­ی شهروندان حق داشتن امکانات رفاهی مناسب  برای زندگی بهتر توام با آرامش و شادی یک اصل انکارناپذیر است و مطالبه­ی خدمت با کیفیت  همراه با دقت و سرعت به صورت عادلانه و یکسان برای همه­ی شهروندان حقی مشروع و قانونی است و بایستی مورد اهتمام منتخبین شوراها قرار گیرد.

فریادجنوب :در ابتدای سخن و از باب آیه ی  شریفه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد مگر آنان حال خود را تغییر دهند) به همه شوراییان عزیز و منتخبین مردم توصیه می کنم که مبنای کار در شورا را بر اساس قانون مداری و اخلاق گرایی قرار دهید و با تشکیل کمیسیونها و کمیته های تخصصی حداکثر استفاده از نظریات کارشناسان و مشاورین صورت پذیرد.

همچنین به دور از فضای سیاسی کاری و گروه گرایی و با همدلی سعی کنید تا مدت حضور در شورا را فرصتی برای رشد و تعالی شهر و خدمت به مردم قرار دهید که آنچه از ما باقی می ماند عمل خیر و نام نیک است.

اما همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و انتخاب دولت جدید و انتخابات دوره ششم را به فال نیک می گیریم. مسلماً تعامل دو نهاد عمده و تاثیر گذار کشور یعنی دولت و شوراها می تواند سبب ایجاد برکات و اثرات بسیاری در حل و فصل مسائل شهری داشته باشد .شوراها و شهرداری­ها خط مقدم خدمت رسانی به مردم هستند و تقویت مدیریت های محلی از برنامه های پیشرفت هر کشوری می باشد.

متاسفانه تعامل شوراها و دولت در سالهای گذشته از کارایی و بهره وری لازم برخوردار نبوده است. در ایجاد این عدم کارایی و بهره وری مسایل مختلفی تاثیر گذار بوده است عدم اعتقاد به شوراها در بدنه اجرایی کشور، ضعف حقوقی و نبود بسترهای قانونی لازم و ضمانت های اجرایی مناسب جهت تعامل سازمانها و ارگانهای مختلف با شوراها، ضعف تاریخی سنت های مردم سالاری، عدم توجه به آموزش شوراها و موارد بسیار دیگر که نیاز به بررسی و توجه ویژه دارد.

شوراهای اسلامی در واقع تبلور اداره امور مردم در قالب انتخاب نمایندگان به منظور مدیریت ارکان شهری است. مدیریتی که بر مبنای برنامه ریزی و اصلاح فرآیندها با شیوه­های کارشناسی شده نسبت به بهبود ارائه خدمات به شهروندان بصورت شفاف و متوازن می باشد. شورای شهر جای آواز خوانان و کاراته بازی و هنرپیشگی و شعر وشاعری و لجبازی با آینده مردم و بازی کردن با آنها نیست.

شورا مقدس است. شورا امانت است. آه مردم یا نفرین مردم را به همراه دارد. هر کسی که تا به حال خالصانه خدمت کرده، خداوند عوض خیر در دنیا و آخرت به او بدهد و هر کسی تاثیرگذار و توانمند نبوده بهتر است با شجاعت عذرخواهی کرده و کنار رود. تعداد زیادی از همشهریان گرامی سوال کردند که ستاد تبلیغاتی شما کجاست؟ و من صادقانه می گویم ستاد تبلیغاتی من قلب شما مردم عزیز است. امیدوارم که با لطف و مرحمت خود من را صادقانه و بطور جدی حمایت کرده، و خودتان سفیر این جانب باشید برای انتخاباتی پر شور و ان شاالله پیروزی ما دراین عرصه.

همشهریان عزیز من پول اضافه و بادآورده ندارم، که به مردم شام و ناهار بدهم که به من رای بدهند. و بدین ترتیب آنها را به نوعی فریب بدهم . فقط خدا را دارم و همت و حمایت شما را ! بدهکار هیچ گروه و جناحی هم نیستم.

همشهریان عزیز! اینجانب به خوبی شهر و شورای شهر را می شناسم. با استراتژیها، برنامه ها ،قوانین و مقررات و ساختارهای حکومتی کاملا آشنا هستم. و پتانسیل خوبی دارم برای پیگیری امور مردم، شما شهروندان عزیز مطلع هستید که در عرصه روابط عمومی و ارتباطات در این شهر حرفهایی برای گفتن دارم و با اغلب نهادها، ارگان ها و انجمن های روابط عمومی شهر ارتباطی فعال و سازنده دارم. که این خود کوله باری ارزشمند است. بنابراین از همه این عوامل بهره خواهم گرفت تا به لطف خدا شهرم را آبادتر وسرافرازتر کنم. شادی و نشاط، رفاه وآسایشی و آزادی حق مسلم شماست که باید جدی تر مطالبه شوند. پیشاپیش از اعتماد، حمایت و رای قاطع شما مردم قدر شناس سپاسگذاری نموده و امیدوارم لیاقت پاسخگویی به اعتماد شما را داشته باشم.

و اما اینجانب علی اصغر فتاحی کیا با ورود و کاندیدا شدن در این عرصه ی خدمتگزاری بخش هایی از برنامه کاری خودم را جهت آگاهی مردم عزیز به شرح زیر اعلام می نمایم: اینجانب معتقدم برای همه ی  شهروندان حق داشتن امکانات رفاهی مناسب  برای زندگی بهتر توام با آرامش و شادی یک اصل انکارناپذیر است و مطالبه ­ی  خدمت با کیفیت  همراه با دقت و سرعت به صورت عادلانه و یکسان برای همه ی شهروندان حقی مشروع و قانونی است و بایستی مورد اهتمام منتخبین شوراها قرار گیرد.

 

 

خلاصه برنامه های کاری:

بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارساییهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی،
بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و‌پیشنهادهای اصلاحی و
راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول
ذیربط.

نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری و سایر
سازمان‌های خدماتی در صورتی که این نظارت مخل‌جریان عادی این امور نگردد.

فعال کردن کمیته های کارشناسی به منظور عملیاتی کردن تصمیمات ناشی از داده های جمع اوری شده در مرحله نخست با تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی در قالب برنامه های مدون و زمان­بندی شده و نظارت و پیگیری تا حصول نتیجه

ارائه گردش کار و پیشرفت برنامه­ ها بصورت دوره­ای از طریق رسانه ­ها از جمله صدا و سیما، سایت­های خبری و بازدید­های حضوری به شهروندان محترم در قالب حقوق شهروندی

سازماندهی و قانون­مند کردن هزینه­ های ذریافتی از شهروندان توسط دستگاههای خدمت­رساناز جمله شهرداری ­ها به گونه­ای که هر شهروند مبنای قانونی پرداخت هزینه ­ها را بصورت شفاف بداند و اینگونه نباشد که برخی دستگاهها یا بخش ­ها هزینه ­های خود را غیر قانونی از جیب مردم تامین کنند.

تقویت زیرساخت­های خدمات الکترونیکی در سطح شهر متناسب با توزیع جمعیت شهری در جهت ارائه خدمات عادلانه و مطلوب به شهروندان

ساماندهی و توسعه مراکز تفریحی-ورزشی- فرهنگی و پارک­ها با هماهنگی دستگاه­های زیربط

اجبار و تحمیل هزینه خارج از چارچوب از سوی هر دستگاهی غیر قانونی بوده و همکاری با دستگاههای خدمت­رسان شهری در جهت رعایت حقوق شهروندی از برنامه های آینده اینجانب است که در قالب کمیته های نظارت بر خدمات شهری در شوراها می بایست تشکیل گردد.

 

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار