هادی فروغ فر/شوراها تبلور تحقق حقوق شهروندی می باشند
هادی فروغ فر/شوراها تبلور تحقق حقوق شهروندی می باشند
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب مطلبی که میخوانید از سری یاداشت های هادی فروغ فر کانديدای ششمين دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج میباشد که از نظر شما مخاطبین محترم فریاد جنوب میگذرد

بسم الله الرحمن الرحیم

اهمیت شورا :

یکی از عواملی‌ که می تواند به تحقق نظام مردم سالاری و پایداری آن در جامعه از طریق اجتماعات مردمی بیانجامد، توجه به “حقوق شهروندی” است‌.و مطمئن ترین راه دستیابی به این هدف،از مسیر “شوراها ” محقق خواهد شد.
در یک نگاه جامع، شوراها در بطن خود، کلیدواژه حقوق شهروندی، را داراست که همانا، فلسفه ی وجودی شوراها، بندهایی از تحقق معیارها و مولفه های “حقوق شهروندی” است.
به عبارت دیگر، شوراها؛ تبلور تحقق حقوق شهروندی می باشند
در حقیقت می‌توان شوراهای اسلامی را بستر و فرصتی مناسب برای  مطالبه‌گری شهروندان
به شمار آورد و انفعال و عدم مشارکت هر شهروند در نظام پارلمانِ محلی یا “شوراهای اسلامی” فرصت را برای حضور افراد ناکارآمد در این عرصه مهیا کند.
تقویتِ حس اعتماد و همدلی، بهبود توانایی‌های فردی، رشد شخصیتی شهروندان و اصلاح سبک زندگی افراد جامعه همه از پیامدهایی مشارکت شهروندان در اداره شهراست.
با توجه به نقش شوراها در ریل‌گذاری توسعه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و عمرانی شهرها ، به سبب انتخاب شهروندان به عنوان بازوهای اجرایی مدیریت شهری، انتخاب افراد نالایق در شوراها ،در مسیر پیشرفت و توسعه جامعه خلل ایجاد خواهند کرد.

اینجانب با اعتقادبه اینکه شهر یاسوج،پایتخت طبیعت ِایران نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و هدفمند، جهت رشد و توسعه همه جانبه هست؛به پشتوانه ی صاحبان علم و اخلاق ونخبگان استان ،با عزمی راسخ وبرنامه ای مدون،قدم درمیدان انتخابات شورای شهر گذاشته ام، و اعتقاد دارم که جایگاه “شورای شهر” جایگاه حساسی هست، و افرادی که دراین جایگاه قرار می‌گیرند، باید نگاه پژوهش محورداشته باشند. و مهمتر اینکه ؛ چالش ها راشناسایی کرده و ازقبل برای این چالش ها ومخاطرات،برنامه‌ ای مدون وهدفمند داشته‌ باشند.
با نگاه فراجناحی از ظرفیت و پتانسیل همه نخبگان استان، جهت توسعه و پیشرفت شهر یاسوج استفاده‌ کنند.
به اندیشه و خرد جمعی معتقد باشند و در تصمیم گیری ها آن رابکار گیرند وخودرای عمل نکنند.
دربرابر فشارهای پیدا و پنهانِ فرا قانونی مقاوم باشند و ضوابط را فدای روابط نکند!
فضای شورا شهر باید به مثابه یک اتاق شیشه ای باشد ن یک تاریک خانه، تامردم از مصوبات وآنچه درآن می‌گذرد آگاه باشند،
با شفاف سازی وصداقت درگفتار و عمل؛باید اعتماد ازدست رفته ی مردم رابرگرداند،
درپایان ضمن دعوت شهروندان عزیز به مشارکت حداکثری، برای پیشبرد اهداف متعالی ترسیم شده‌ جهت توسعه و پیشرفت یاسوجِ زیبا، به همه سلایق، افکار،پتانسیل و ظرفیتِ همه ی نخبگان بویر احمد نیازمندم.
در پایان ،قدردان تلاش و زحمات ارزشمند وصادقانه همه ی احزاب و سلایق مختلف، بوده و خواهم بود.
و از همراهی و حمایت همه عزیزان کمال‌ تقدیر و سپاس‌گزاری را دارم.
مانا بمانید به شادی وتندرستی
هادی فروغ فر
کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج

  • نویسنده : و سردبیرخبر :رخ فیروز