هفته مهم برای غلامرضا تاجگردون فریاد جنوب / انتخابات هیئت رییسه مجلس دهم و ترکیب جدید کمیسیون ها در سال سوم طی چند روز آینده برگزار می گردد. گرچه خبرهایی مبنی بر تلاش فراکسیون امید جهت حضور محمدرضا عارف در رقابت با علی لاریجانی بر سر ریاست مجلس به گوش می رسد اما کمتر تحلیل گری […]

هفته مهم برای غلامرضا تاجگردون

فریاد جنوب / انتخابات هیئت رییسه مجلس دهم و ترکیب جدید کمیسیون ها در سال سوم طی چند روز آینده برگزار می گردد.

گرچه خبرهایی مبنی بر تلاش فراکسیون امید جهت حضور محمدرضا عارف در رقابت با علی لاریجانی بر سر ریاست مجلس به گوش می رسد اما کمتر تحلیل گری خوشبین است با توجه به اتفاقات انتخابات هیئت رییسه مجلس دهم در سال اول،لاریجانی صندلی ریاست را از دست دهد.

 

 

عارف نیز تاکنون نامزدی خود جهت رقابت با لاریجانی را تایید نکرده است.

ازسوی دیگر همچون سال گذشته خبرهایی در خصوص تلاش برای حذف علی مطهری از نواب رییسی مجلس دهم منتشر شده است که بعید به نظر می رسد این اتفاق رخ دهد زیرا حذف مطهری برای فراکسیون امید تبعات خوبی بهمراه نخواهد داشت.پزشکیان نیز به نظر می رسد کار سختی برای حفظ کرسی نایب رییسی خود نداشته باشد.

اما انتخاب هییت رییسه کمیسیون های مجلس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

از دوره سوم مجلس نهم تاکنون ریاست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم که یکی از کمیسیون های مهم مجلس شورای اسلامی محسوب می شود در اختیار غلامرصا تاجگردون نماینده گچساران و باشت بوده است.جایگاهی که برای موقعیت تاجگردون در مجلس و کشور تاثیرگذار و حفظ آن برای وی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی تحلیل گران معتقدند در شرایط فعلی از دست رفتن کرسی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه برای تاجگردون گران تمام خواهد شد و علاوه بر تضعیف جایگاه وی در مجلس می تواند در انتخابات مجلس یازدهم نیز اثرات منفی خود را برای وی نمایان سازد.

علاوه بر این عدم حضور تاجگردون در کسوت رباست کمیسیون برنامه و بودجه برای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می تواند خوشایند نباشد زیرا رشد و افزایش ملموس بودجه استان طی چند سال اخیر بی ارتباط به جایگاه و تلاش نماینده گچساران و باشت نبوده است.

سال گذشته در انتخابات سال دوم کمیسیون برنامه و بودجه، غلامرضا تاجگردون، جهانبخش محبی نیا، هادی قوامی محمدمهدی مفتح و محسن بیگلری در کسوت ریاست، نواب رییسی، سخنگویی و دبیر کمیسیون و علی کاظمی جایگزین محمد فیضی دبیر سابق کمیسیون برنامه و بودجه شد.

برخی گمانه زنی ها خبر از کار سخت تاجگردون برای حفظ کرسی ریاست خود در سال سوم خبر می دهد و حتی نامه نماینده گچساران و باشت به عارف را نگرانی تاجگردون برای حفظ ریاست خود بر کمیسیون برنامه و بودجه قلمداد کردند اما بر خلاف سال گذشته که از تلاش حمیدرضا حاجی بابایی و محمد مفتح برای کسب کرسی ریاست کمیسیون برنامه و بودجه خبرهایی منتشر شد، تاکنون خبری از خیز رقبای تاجگردون در کمیسیون جهت رقابت با وی به گوش نمی رسد.

ازسوی دیگر به نظر نمی رسد فراکسیون امید راضی به از دست دادن یک کرسی مهم در مجلس باشند و جدا از اختلافات با تاجگردون ،احتمال اینکه در حمابت از نماینده گچساران و باشت به لابی بپردازند زیاد است.

به هر حال چند روز آینده برای مجلس دهم و نماینده گچساران و باشت روزهای مهمی خواهد بود.روزهایی که لابی حرف اول و آخر خواهد زدـ/فانوس زاگرس