واکنش دکترمحمد بهرامی به سفر رئیس قوه مجریه و هیات همراه به استان کهگیلویه وبویراحمد|۲۰ سوال از رئیس جمهوری اسلامی ایران
واکنش دکترمحمد بهرامی به سفر رئیس قوه مجریه و هیات همراه به استان کهگیلویه وبویراحمد|۲۰ سوال از رئیس جمهوری اسلامی ایران
استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سطح و جمعیت در تولید و تامین منابع مورد نیاز کشور نقش کلیدی ایفا می کند‌ لیکن علائم ،قرائن و برآیند خواست عمومی مردم حاکی از آن است که در کاربست منابع انسانی و مدیریت سایر منابع در حق این استان جفا شده است

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ، دکتر بهرامی عضو هئیت علمی دانشگاه  یادداشتی نسبت به سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان کهگیلویه وبویراحمد در اختیار این پایگاه خبری قرارداده که عینا منتشر می شود

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله رئیسی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
در ابتدای سخن من باب تکریم وآیین میزبانی اینجانب به عنوان معلمی از عرصه علم و دانشگاه لازم می دانم ورود جنابعالی و هیات همراه را به استان چهار فصلِ دلاور خیز اما رها شده کهگیلویه و بویراحمد خیر مقدم عرض نمایم.
جناب آقای رئیسی حتما مطابق گزارشات تقدیمی به جنابعالی، بر این امر واقفید ، استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سطح و جمعیت در تولید و تامین منابع مورد نیاز کشور نقش کلیدی ایفا می کند لیکن علائم ،قرائن و برآیند خواست عمومی مردم حاکی از آن است که در کاربست منابع انسانی و مدیریت سایر منابع در حق این استان جفا شده است. گواه بر این مدعا تحلیل پاسخ به مسائلی است که در پی، محضرتان پرسش می شود و قضاوت آن را به مردم انقلابی این دیار وا می گذاریم.
بر اساس یافته های پژوهشی علمی و دانشگاهی شاخصهای موثر در رشد و توسعه در چهار دسته ی معنی دار نمود پیدا کرده است.شاخصهایی نظیر کسب و کار ،کشاورزی ،صنعت ، منابع طبیعی و معادن.
جناب آقای رئیس جمهور ،
۱-رصد و پایش مقیاس برشهای استانی از اسناد بالا دستی در بخشهای مختلف در استان انجام گرفته است یا خیر ؟
اگر انجام گرفته است نتیجه چه بوده است؟
۲-مقیاس برش استانی از سند چشم انداز بیست ساله نظام و موارد کارآمدی و عدالت محوری مصرح در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه بوده است؟ آیا محقق شده است؟
۳-در شاخص کسب و کار ،استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۳۵۲۰ نفر تعهد اشتغال داشته است ، طبق گزارش سامانه رصد اشتغال مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ، استان کهگیلویه و بویراحمد چرا با ۱۸ درصد تحقق از این میزان تعهد حائز رتبه ۲۸ کشور شده است؟
۴-چرا نرخ مشارکت اقتصادی برای جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر علیرغم افزایش میانگین کشوری و افزایش نیروی جوان جویای کار استان از ۳۴/۷(در پاییز ۱۴۰۰) به عدد ۳۲/۷(در پاییز ۱۴۰۱) تنزل پیدا کرده است؟
۵-چرا نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از ۳۱/۴ به عدد ۳۰ کاهش پیدا کرده است در حالیکه میانگین این نسبت در کل کشور روند افزایشی داشته است؟
۶-چرا استان کهگیلویه و بویراحمد و خصوصا مرکز استان در استفاده از ظرفیتهای قانونی موضوع اعتبارات و تسهیلات بانکی اشتغال آفرین تبصره های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ رتبه ۳۱ کشور را به خود اختصاص داده است؟
۷- دستاورد انتصابات مدیریتی دولت در استان در بخش تولید ،اشتغال و رفع بیکاری با آمارهای ارائه شده و رضایت مردم چه نسبتی دارد؟
۸- علیرغم ظرفیتها و پتانسیلهای سرشار و برابر گزارشات مرکز آمار ایران چرا استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ تورم کشور را به خود اختصاص داده است؟
۹-استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی ،نهاده های دام و طیور و شیلات که ظرفیتهای بزرگی دارد با احتساب جنوب استان کرمان به چه دلیل رتبه ۳۲ کشور را به خود اختصاص داده است؟
۱۰-مشکل در کجای مدیریت استان است که در معرفی متقاضیان طرحهای اشتغال زای بخش کشاورزی به بانکهای عامل ، در سطح ارزیابی استانها ، کهگیلویه و بویراحمد برابر گزارش ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ وزارت جهاد کشاورزی حائز رتبه ۳۰ کشور شده است؟
۱۱-در بخش ترابری و خارج نمودن استان از بن بست از طریق تامین زیرساختهای ارتباطی ریلی ،زمینی و هوایی، استان در جذب تخصیص و بهره مندی از اعتبارات ملی با اتکاء به این مدیریت غیر منسجم و ناکارامد چه جایگاهی دارد؟
۱۲- برابر گزارشات مرکز آمار ایران و برغم مزیت های نسبی در استان چرا متوسط درآمد خانوار ایرانی در یک سال ۱۱۲ میلیون تومان است در حالیکه در استان کهگیلویه و بویراحمد این عدد برابر ۱۰۴ میلیون تومان است ؟
۱۳-نرخ تورم در دی ماه ۱۴۰۱ در کشور برابر عدد ۴۶ بوده است ، چرا این عدد در استان کهگیلویه و بویراحمد برابر ۴۸ و از متوسط کشور نیز بالاتر است؟
۱۴- مطابق گزارشهای تیرماه مرکز آمار ایران( ۱۲ ماهه کشور) در سال ۱۴۰۱ به کدام دلیل استان کهگیلویه و بویراحمد بالاترین نرخ تورم کشور برابر ۴۷/۶ را به خود اختصاص داده و واژه “بیکارترین استان کشور” را یدک می کشد؟
۱۵-با توجه به ظرفیتهای بی نظیر استان،قریب به ۲۵ درصد تولید نفت و گاز کشور،۱۰ درصد منابع آب و روان آب ها و ذخائر کشور،بالغ بر ۲۰۰۰گونه گیاهی و بیش از ۴۵۰ گونه گیاه دارویی و ۹ درصد جنگلهای کشور و ۲۰ درصد کل زاگرس ،پوشش جنگلی قریب به ۵۶ درصد استان ،در شهرستان های مرکز استان کدامین تولید و سرمایه گذاریهای معنی دار و منجر به اشتغال و مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری را سراغ دارید‌؟
۱۶-در بخش معادن بیش از ۱/۵میلیارد تن ذخایر قطعی مواد معدنی شامل مواد اولیه سیمان ،سنگ آهک،گچ،فسفات،بوکسیت،گوگرد،سیلیستین در استان وجود دارد برای ایجاد تولید ،اشتغال جوانان این دیار مدیران اقتصادی دولت در استان دارای کدام عملکرد قابل دفاع بوده است؟
۱۷- ظرفیت زیرساختهای صنعتی استان قریب به ۱۴ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۱۵۰۰ هکتار وجود دارد متناسب با ظرفیتها و پتانسیل‌ها و منابع سرشار استان عملکرد بخش اقتصادی در جذب سرمایه و سرمایه گذاران خارجی چه بوده است؟
۱۸-نسبت اشتغال در سال ۱۳۹۵ قریب به ۳۸ بوده و درسال ۱۴۰۰ این عدد به ۳۰/۶ تنزل پیدا کرده و استان رتبه ۳۱ کشور را به خود اختصاص داده است .واقعیت موجود مردم را می پذیرید یا دفاع از عملکرد مدیران را اولویت می دانید؟
۱۹-شاخص محیط کسب و کار در استان طی سالهای ۱۳۹۵ لغایت ۱۴۰۰ از عدد ۵/۹۴به عدد۵/۹۵ رسیده است . چه تغییر معنی داری را مشاهده می کنید؟
۲۰-در بخش ایجاد مشاغل خانگی ،تولید و رفع بیکاری ،عملکرد مدیران اقتصادی استان در جذب و کاربست منابع و بکارگیری ظرفیتهای قانونی تسهیلات یارانه ای موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در مقایسه تطبیقی استانهای کشور چه بوده است؟
استان کهگیلویه و بویراحمد محروم نیست ،کم برخوردار نیست ،فاقد منابع نیست ،لطفا به ندای مردم گوش فرا دهید و خواست واقعی مردم را دریابید.