واکنش شخصیت های مطرح کهگیلویه وبویراحمدی به درگذشت استاد علی خواجوی
واکنش شخصیت های مطرح کهگیلویه وبویراحمدی به درگذشت استاد علی خواجوی
به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ استاد علی خواجوی رئیس مجمع اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۱ تیرماه سال یکهزار و چهارصد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دار فانی را وداع گفت

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب؛ استاد علی خواجوی رئیس مجمع اصلاح طلبان  استان کهگیلویه و بویراحمد در ۳۱ تیرماه سال یکهزار و چهارصد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج دار فانی را وداع گفت .

به همین  مناسبت چهره های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کهکیلویه و بویر احمد با ارسال پیام هایی، درگذشت این چهره اخلاق‌مدار ،متواضع، مردمی و پاکدست استان را به خانواده خواجوی  و کلیه دوستداران آن مرحوم تسلیت گفتند.

 

پیام تسلیت محمدرحیم دهراب پور دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت فرهنگی فرهیخته و سیاستمدار متعهد، زنده یاد مرحوم علی خواجوی را که عمری پر برکت، سیاست را با اخلاق عجین نمود و در مسیری طولانی از قبل از انقلاب تاکنون، خستگی ناپذیر به فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در مسیر انقلاب اقدام نمودند؛ به جامعه ی فرهنگیان و فعالین سیاسی و اجتماعی استان، دوستان، بستگان و به ویژه خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض میکنم و از خداوند منان برای آن مرحوم، غفران و رحمت واسعه ی الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.

محمدرحیم دهراب پور
دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد

####################$$

 

 

پیام تسلیت سید ضیاالدین رضاتوفیق سیاستمدار کهگیلویه وبویراحمدی

نماز شام غریبان چو گریه آغازم به مویه هاى غریبانه قصه پردازم به یاد یار و دیار چنان بگریم زار …
ستاره اى درخشان از آسمان استان غروب کرد و درختى تناور فرو افتاد و اندوهى جانسوز و غمى جانگداز بر جان آزادى خواهان استان افکنده شد و روان پاک مردى از مردانِ مرد ِ روزگار ما جهان ناپایدار را رها و به دیار جاودانگى پرواز کرد . باورش دشوار است که آقاى على خواجوى ما را تنها گذاشته باشد ، او که تمام رفتار و گفتار و کردارش معنوى ، انسانى ، نجیبانه و شرافتمندانه بود از اوایل دهه ى پنجاه شمسى تا امروز همه ى عمر شریف خود را در راه آزادى ، پیشرفت ، عزت ، آسایش و آرامش مردم ، در سایه ى دین و معنویت صرف کرد و در این راه رنج ها و سختى ها و فشارهاى فراوانى را طى بیش از چهل سال تحمل کرد اما هیچگاه گرد خستگى یا پشیمانى بر چهره اش ننشست و ایمان خویش را از راهى که انتخاب کرده بود از دست نداد و تا واپسین دم ثابت قدم و استوار ماند . مرحوم على خواجوى الگو و سرمشق برجسته اى براى جوانانى ست که مى خواهند با سلامت شخصیت در راه خوشبختى و سعادت ملت و سرفرازى میهن و کشور خود گام بردارند و از خیر دنیا و آخرت برخوردار باشند و با افتخار و سربلندى و شکوه زندگى کنند و با نیک سرانجامى دنیا را ترک کنند . اینجانب مصیبت سنگین از دست دادن این مرد بزرگ را به همسر گرامى و فرزندان عزیز ایشان و اعضاى شوراى هماهنگى جبهه ى اصلاحات استان و همه ى مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص مردم آگاه و سرفراز شهرستان هاى گچساران و باشت تسلیت عرض مى کنم و از خدواند بزرگ آمرزش روح این مرد شریف و تسلى خاطر بازماندگان را خواهانم . رِضاً بِقَضاءِ الله و تَسلیماً لِامْرِه در دایره ى قسمت ما نقطه ى تسلیمیم لطف آنچه تو اندیشى حکم آنچه تو فرمایى

سید ضیاالدین رضاتوفیق
۱مرداد ۱۴۰۰

 

#############################################################

پیام تسلیت دکتر سیده رقیه پناهی،رییس سازمان نظام پزشکی یاسوج

*انالله و انا الیه راجعون

گفت کسی خواجه سنایی بمرد
مرگ چنین خواجه نه کاریست خرد

درگذشت اندوهناک استاد **علی خواجوی ***دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان ک .ب اندوهی سنگین برای یاران و دوستدارانش شد .
مردی که به اخلاق و ادب و مردمداری شهرت داشت مردی که پرچم اتحاد و صلح و دوستی اش همیشه بالا بود .نه دیگران را نردبان میکرد و نه سهمی میخواست و این شد که محبوبیتی به گستردگی اسمان برای خویش به یادگار گذاشت .

این مصیبت عظیم را به همه مردم استان ،به خانواده محترمشان و به همه دوستدارانشان تسلیت عرض میکنم .از پروردگار برای ایشان ارامش و برای خانواده و همسر محترمشان صبری جزیل مسئلت دارم .

دکتر سیده رقیه پناهی

رییس سازمان نظام پزشکی یاسوج

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

 

###############################################################

پیام تسلیت دکتر منوجهر سیف السادات  وکیل مطرح  وفعال سیاسی کهگیلویه  وبویراحمدی 

خواجوی خواجه ی بزرگِ اخلاق، ادب ، سیاست و معیار راستی ، درستی، و انسانیت، دارفانی را وداع گفت.
دوستان و وابستگان را در غم و اندوه فرو برد، مردی که معیار، مسطر و ترازوی سیاست و ادب بود، چه ناباورانه به دیار هستی شتافت.
گرچه کالبد خاکی وی در میان ما نیست، اما به عنوان معیار انسانیت، سرمشقِ یاران و بستگان است، تأسی از منش وی در اخلاق و سیاست بنلاد و سنگ بنای بازماندگان و یاران است.
چه باید سرانجام در خاک رفت/
خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت.
خواجوی مردی بود که پاک آمد و پاک رفت، مردی اثر گذار در تاریخ منطقه، مردی بی ریا و چراغی فروزان، مردی که هیچگاه لغزش نداشت ، مردی که از سهم قدرت هیچ نخواست. مردی که مثل کوه با صلابت مثل گل با طراوت، مردی که در مواجه با او متین و باوقار و اسوه بود.
او نمرده أست، چون شاقول و معیارِ انسانیت، اخلاق، ادب و سیاست است، که بازماندگان اعم از وابستگان و یاران از اعمال او نمونه برداری می کنند.
روحش شاد، روانش، انوشه روان

سیف السادات ۱۴۰۰/۵/۱

#################

پیام تسلیت دکتر غلام عباس سبز پزشک خوشنام وفعال سیاسی کهگیلویه وبویراحمدی

کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

خانواده معزز خواجوی

خبر درگذشت پدر گرامی و ارجمندتان، استاد علی خواجوی همه ما را در بهت و حیرت و ماتم فروبرد.جایگاه این مرد بزرگ و با اخلاق در این استان یگانه و کم نظیر است و به همین سبب خلاء فقدانش تا همیشه همراه ما خواهد بود و ما را آزار خواهد داد. اما یاد او و آموزه های انسانی اش همیشه چراغ راه فرهیختگان،نخبگان و سیاستمداران این دیار خواهد بود.
ضمن عرض تسلیت به شما و همه خانواده های وابسته و اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد ،از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و آرامش مسئلت می داریم.
امید که به پاداش لحظه لحظه ی خوبی ها و بزرگ منشی های آن مرد بزرگ،از دریچه ی لطف حضرت حق، انوار شکیبایی و رحمت و نیک روزی بر زندگیتان سایه گستر شود.

دکتر غلام عباس سبز

 

######################

پیام تسلیت دارا کریمی نژاد فرماندار کهگیلویه در پی درگذشت علی خواجوی

به نام خدا
انالله و انا الیه راجعون

مصیبتی جانسوز و جانگداز بزرگ مردی از
قبیله اندیشه و اصلاح
” *خـــــواجوی*”
نمـــــاد
*خ*=خرد در رفتار
*و*=وفا در دوستی
*ا*=اخلاق در عمل
*ج*=جدیت در کار
*و*= وحدت در حلقه همفکران
*ی*=یار و یاور جوانان
مـــــا را تنها گذاشت.
خدایش رحمت ڪند.

▪ درگذشت جناب آقای علی خواجوی، ضایعه دردناکی است که جریان اصلاح طلبی، همه خیرخواهان ملت و طرفداران اصلاح امور را به سوگ نشانده است.

▪ شخصیت والامقامی که در طول عمر شریف خود و حضور در عرصه‌های مختلف، خدمات شایانی از خود بر جای نهاده است. بزرگمردی که بدون توجه به احساسات دنیوی و علیرغم داشتن موقعیت‌های مهم اما پاک و ساده، سالم وزلال و همراه با مردم با صداقت زندگی کرد و تا آخرین توان و امکان از خدمت به مردم دریغ نورزید. آنچه بر همگان روشن است و شهادت داده می‌شود این است که این انسان فرهیخته و دلسوز، همواره در جهت رضای خدا و مصالح مردم برای اصلاح امور تا آخرین لحظه عمر طی طریق نمود.
اینجانب با شناختی که از سال 83 و تا امروز از آن مرحوم داشته ام این بوده است که این انسان اخلاق مدار تمام زندگی خودش را فدای اندیشه اش کرد و هیچگاه مردم داری و اخلاق و ادب را فراموش نکرد.
صبر و حوصله، متانت، صداقت و تواضع از دیگر خصوصیات بارز این انسان شایسته بوده است.

▪اینجانب این ضایعه اندوهناک را به عموم مردم استان‌خصوصاً جریان اصلاح طلبی، خانواده و بستگان و همراهان همیشگی شان تسلیت عرض می کنم .
دارا کریمی نژاد
فرماندار کهگیلویه

##########################################################

پیام تسلیت دکتر علی مندنی پور وکیل نام آشناوسیاستمدار  کهگیلویه وبویراحمدی

… از خدآئیم و به سوی “او” باز می گردیم.

در رثایِ “دوست”.

علی خواجوی مردِ مردم دار،نمادِ صداقت و پایمردی ، هم او که هماره به آرمان هایش وفادار بود و “سیاست” رابر خلاف بسیاری از مدّعیان شعاری این واژه با “اخلاق” در آمیخته بود و در میدانِ عمل به زیبایی معنا می کرد.
بزرگ مردی که نان به نرخ روز نخورد ، شفّاف بود و یک رنگ و خود پسندی و غرور در زندگی اش جایگاهی نداشت،ساده بود و بی پیرایه.

در اوج‌ِ ناباوری دوستان و همفکرانش را بحال خود واگذاشت و به سَرای بی بازگشت ابدی رهنمون گشت.

تسلیت دوباره به خانواده، دوستان و همفکران و با آرزوی آمرزش و آرامش روح برای آن نیک مرد.

روانش شاد.

علی مندنی پور

################################################################

پیام تسلیت محمود منطقیان  سیاستمدار کهگیلویه وبویراحمدی

مردی که با وقار بود، خویشتن دار بود و مردمی، و در عالم سیاست، در عین استواری و آزادگی، همواره اخلاق را پاس می داشت و سخنی ناخوش بر زبان نمی راند.او هرگز در پی سوداندیشی و معامله در جهان سیاست نبود و از دنیای سیاست برای خود سفره ای نگشود و لباسی ندوخت. او به راستی فروتن و آزاده بود….یادش گرامی و زنده باد….

محمود منطقیان ۱ مرداد ۱۴۰۰

 

##############################################################

پیام تسلیت وحید محمدی تبارفعال سیاسی کهگیلویه وبویراحمد

انا لله و انا الیه راجعون

” علی خواجوی”
(( از دریچه سیاست نگاه نکنیم ))
سال ۱۳۷۱ اول دبیرستان اسمش را زیاد می شنیدم خیلی دنبال یافتن این مرد بودم. تا اینکه یک شب اتفاقی خودش و حاج بهرام تاجگردون و بیژن شریفی دیل را جلو سینما سابق گچساران دیدم بی اختیار سراغ شان رفتم و با همان سن کمم اولین مراسم فاتحه خوانی را در منزل حاج پورالحسینی تجربه کردم.
از آن روز تا خرداد ۱۴۰۰ چهره خندان، آرام و صبورش را می دیدم و ارتباط و علاقه ام به این شخصیت تحکیم شد. نه از باب سیاست تنها ،بلکه از باب ؛ اینکه ؛ نان ش را و نام ش را در خدمت دین و مردم و انقلاب گذاشته بود.
از برای آنکه نداشتن و نخواستن را در اوج نفوذ و محبوبیت سیاسی و اجتماعی معنی داده بود.
از آن باب که اسطوره صبر و بردباری و متانت بود.
از آن باب که قبل از آنکه مرد سیاست باشد مرد ادب بود
از آن باب که قبل از آنکه مرد قدرت باشد مرد خدا و مردم بود.
سلامت نفس و عزت نفس و طبع بلند او همچون خامی تفتیده سر به آسمان داشت. با دوستان مروت و با مخالفین مدارا را زینتی مثال زدنی بخشیده بود.
از مال دنیا و میز و ریاست و قدرت چیزی نخواست ،می توانست، اما نخواست و همه زندگی اش وقف آزادی و انقلاب و اسلام و مردم بود.
ثبات گام هایش و تفکرش آهنین بود ولی روحش چنان لطیف و نجیب و با وقار بود که هر سلیقه ای به ابهت ش احترام می گذاشت.
روحت شاد استاد ادب و اخلاق
۱ مرداد ماه ۱۴۰۰
وحید محمدی تبار

#############################################################

پیام تسلیت یدالله مرادی فعال سیاسی کهگیلویه وبویراحمد

روحی عظیم ،بر بلندای افق
به یاد علی خواجوی
کابوس درد فراق عزیزان، ماتم و عزا و هجرت خوبان پی در پی روح و تن و کالبدمان را آزرده و تلخ و نشاط زندگی مان را به یغما می برد و امروز داغ سنگین پیشکسوتی از فعالان انقلابی دیارمان گرد غم بر وجودمان بارید .
علی خواجوی ،انسانی شریف و آزاد اندیشی وفادار به انقلاب اسلامی پس از نبردی سخت با اهریمن کرونا متاسفانه از پای درآمد و جان به جان تسلیم نمود .کسی که یاد داد ، می توان کار سیاسی کرد اما از انسانیت،صداقت و شرافت خود عدول ننمود،کسی که ادب و کمال و آرامش درونی اش و نگرش عمیق وجودش، سراسر دلگرمی و امید بود ، در طول خدمت سالم زیست و بر عقایدش راسخ قدم ماند و در فضای نادرست موقعیت های پیش آمده پاک ماند و سادگی و سلامت نفس او را اسیر خدعه و حیله و جذابیت دنیاگرایی ننمود ، بی ریا و بی تکلف نماز در بیت العباس و تقوی و دین باوری را در رفتار خود تجلی ساخت .
خواجوی هیچگاه برای خودش چیزی برنگرفت و برنداشت،از معدود مبارزان انقلابی بود که سهمی نخواست.
عروج این فرهنگی فرهیخته و ساده زیست را به دوستان و نزدیکان و بازماندگانش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم . ۱/مرداد/۱۴۰۰.
یداله مرادی‌

########################################