ویژه‌برنامه عزاداری ماه محرم با عنوان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی به همت شورای فرهنگی و امور فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزارشد
ویژه‌برنامه عزاداری ماه محرم با عنوان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی به همت شورای فرهنگی و امور فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزارشد

به گزارش فریاد جنوب شب گذشته ویژه‌برنامه عزاداری ویژه ماه محرم با عنوان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی به همت شورای فرهنگی و امور فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور غلامرضا کمالی، مدیرعامل و ابوالحسن غلامی مدیر خدمات و جمعی از پرسنل و مداحان این شرکت در مسجد النبی نفت گچساران […]

به گزارش فریاد جنوب شب گذشته ویژه‌برنامه عزاداری ویژه ماه محرم با عنوان از کربلای حسینی تا کربلای خمینی به همت شورای فرهنگی و امور فرهنگی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با حضور غلامرضا کمالی، مدیرعامل و ابوالحسن غلامی مدیر خدمات و جمعی از پرسنل و مداحان این شرکت در مسجد النبی نفت گچساران برگزار شد.
حجت‌الاسلام امینی،امام جمعه سابق مسجد سلیمان در این مراسم طی سخنانی
با اشاره به اهمیت درک و شناخت دین اسلام و لزوم بروزرسانی برخی قوانین اظهار کرد: سخن من از اسلام است، اسلام نو، اسلام با طراوت، اسلامی که حیات دارد و زنده است.
وی افزود: امانت‌داری در برهه‌ای از زمان اولویت تاکیدات دین اسلام بوده و البته امروز نیز یک اولویت است اما آیا امروز در جوامع این اصل رعایت می‌شود!
امام جمعه سابق مسجد سلیمان تصریح کرد: اگر اسلام تاکید بر لزوم امانت‌داری در زمان‌های گذشته داشت به دلیل نبود صندوق امانات و حساب پس‌انداز بانکی بود.
وی ادامه داد: در آن زمان‌ها افرادی که قصد مسافرت یا اعمال حج داشتند، سرمایه و پول خود را نزد بعضی افراد به امانت می‌سپردند و این امر مشکلاتی ایجاد می‌کرد.
امینی افزود: در برخی موارد افرادی که سرمایه و اموال دیگران به امانت نزدشان سپرده شد بود، آن را پس نمی‌دادند و صاحب آن می شدند.
وی یادآور شد: اسلام آمد و مطابق نیازهای زمان قوانین جدیدی وضع کرد،پس اسلام دین طراوت و نوشدن است.
وی با نقل خاطره‌ای از بشیر حسینی، یکی از داوران مسابقه تلویزیونی عصر جدید در خصوص اخلاق حسنه و درک بالای حاج قاسم سلیمانی از شرایط زمانه و لزوم درک و حمایت از نسل جوان گفت: آقای حسینی نقل کرده که روزی در فرودگاه مشهد قصد عزیمت به تهران را داشته و در این فاصله دختر‌خانم‌هایی پیرامون من برای گرفتن سلفی جمع شده بودند که یک لحظه متوجه عبور افرادی با لباس سبز سپاه شدم.
وی با نقل ادامه خاطره بشیر حسینی، داور عصر جدید عنوان کرد: آقای حسینی می‌گوید وقتی از گیت فرودگاه برای سوار شدن به هواپیما گذشتم به من اعلام کردند، کسی با شما کار دارد و من متوجه شدم ایشان حاج قاسم است، جا خوردم متوجه شدم من را میان دخترها دیده است، حاج قاسم با لبخندی به من گفتند آقای حسینی با دخترها بودی گفتم بله، ایشان گفت: خیلی هم خوب است،این‌ها بی‌پناه هستند، در پناه شما باشند، آنکه چادر دارد و حجاب و اهل روضه و هیئت است، پناهی دارد اما این‌ها بعضی‌شان بی‌پناه هستند.
امام جمعه سابق مسجد سلیمان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر درک نسل جدید و گریزی به اغتشاشات اخیر گفت: در اغتشاشات دهه هشتادی‌ها را دیدید، در دنیا به این نسل نسل هزاره سوم می‌گویند، نسلی که به همه چیز و همه کس معترض است و حرف برای گفتن دارد.
امینی افزود: نسلی که چالاک و چموش است و حتی به قانون و حاکمیت هم نقد دارد و کنترل آن‌ها نیز سخت است.
وی بیان کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که این‌ها درک شوند و حرف‌های‌شان شنیده شود مگر می‌شود همه را زندان کرد.
وی افزود: همانگونه که دیدیم رهبر معظم انقلاب با صعه صدر و درک بالایشان دستور آزادی بعضی از این نسل را که به علت هیجانات در اغتشاشات شرکت کرده بودند در ۲۲ بهمن صادر کردند.
وی با یادآوری این موضوع که رهبر معظم انقلاب پایه‌گذار کرسی‌های آزاداندیشی است، گفت: این ایده باید باب شود و حرف‌ها شنیده شود و روش‌هایمان البته باید عقلایی‌تر شود.

  • نویسنده : ندانعمتی