پاسخ مثبت بهرامی به دعوت روشنفکر برای جلسه هم اندیشی سد خرسان| برای دفاع از این آب و خاک و مطالبه‌ی به حق مردم ، هم سنگرِ میدان گفتگو با همه هستم
پاسخ مثبت بهرامی به دعوت روشنفکر برای جلسه هم اندیشی سد خرسان| برای دفاع از این آب و خاک و مطالبه‌ی به حق مردم ، هم سنگرِ میدان گفتگو با همه هستم
بنده با کمال میل آمادگی خودم را اعلام می نمایم . جلسه ای با حضور نماینده محترم ، جناب آقای دکتر روشنفکر ، جناب آقای حاج منتظریان که چون بنده چنین درخواستی داشتند ، نماینده دیگر جریانهای اثرگذار و نماینده دولت ، در یک برنامه تلویزیونی یا در دانشگاه و یا در جایی که مردم در جریان کامل جلسه قرار بگیرند ، چرا که چیزی بالاتر از شفاف سازی و رفع ابهاماتِ مردم شریفمان نیست . موضوعی که باعث اعتمادسازی میگردد ؛ هدیه ای که بالاتر از آن برای دولت وجود ندارد .

 

فریادجنوب ،محمد بهرامی ؛ برای دفاع از این آب و خاک و مطالبه‌ی به حق مردم ، هم سنگرِ میدان گفتگو با همه هستم .

ابتدا سال نو را به همه هم وطنانم تبریک می گویم و تقارن این نو شدن را با حلول ماه مبارک رمضان به فال نیک میگیرم .

به لطف خدا و محبت مردم مهربان این دیار ، سالهاست که این افتخار را داشته‌ ام که در حد وسع و بخصوص در مطالبات به حق ، صدای مردم باشم . یکی از این مطالبات مهم ؛ درخواست شفاف سازی و دفاع از حق مردم ، از نماینده محترم مردم در مجلس جناب آقای دکتر روشنفکر و مسئولین بزرگوار و دلسوز استان و شهرستان های بویراحمد و دنا و مارگون در بحث مربوط به سد خرسان ۳ بود که خوشبختانه بعد از انتقادات و پیشنهادات و درخواست ها و دغدغه های مردم و کارشناسان و جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ، این بار نماینده محترم صداها را شنیدند و از نخبگان و کارشناسان و جریان های مختلف برای شرکت در جلسه هم اندیشی با موضوع سد خرسان دعوت به عمل آوردند .

بنده ضمن تشکر از نماینده محترم مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون به جهت این دعوت و هم اندیشی ، در پاسخ به چند نکته اشاره میکنم ؛

۱ – ما امروز بیشتر از هر زمانی برای رفع مشکلات مردم و منطقه به گفتگو و مناظره و تعامل و شفاف سازی نیاز داریم . بنده نیز همواره به گفتگو و مناظره مثبت و کارشناسانه اعتقاد و باور داشته ام چرا که بنده یک فرد دانشگاهی هستم و زبان دانشگاه ، زبان گفتگویِ علمی تخصصی است . در سابقه‌‌ی فعالیت های بنده ، دعوت به گفتگو و مناظره و هم اندیشی به وفور یافت می شود . ( هر چند مدعوین در اکثر مواقع متاسفانه بنا به دلایلی که خودشان و مردم می دانند پاسخ مثبتی ندادند )

۲- اکنون و در پاسخ به دعوت نماینده محترم در موضوع سد خرسان ، بنده با کمال میل آمادگی خودم را اعلام می نمایم . جلسه ای با حضور نماینده محترم ، جناب آقای دکتر روشنفکر ، جناب آقای حاج منتظریان که چون بنده چنین درخواستی داشتند ، نماینده دیگر جریانهای اثرگذار و نماینده دولت ، در یک برنامه تلویزیونی یا در دانشگاه و یا در جایی که مردم در جریان کامل جلسه قرار بگیرند ، چرا که چیزی بالاتر از شفاف سازی و رفع ابهاماتِ مردم شریفمان نیست . موضوعی که باعث اعتمادسازی میگردد ؛ هدیه ای که بالاتر از آن برای دولت وجود ندارد .
برای دفاع از این آب و خاک و مطالبه‌ی بحق مردم ، هم سنگرِ میدانِ گفتگو با هر فرد اثرگذاری هستم .

۳- لازم به ذکر است که چنین جلسه ای که با حضور فعالین سیاسی و معتمدین مردم شکل می گیرد برای وضوح بیشتر صدای مردم و نشان دادن اهمیت موضوع آب و همچنین شفاف سازی در پاره ای از موارد است . اما پر واضح است که برای نتیجه گیری و اثر بخشی بیشتر و بهتر ، قاعده و قانون و منطق حکم میکند که جلسات دیگری با حضور مسئولین و کارشناسان و فعالان و نخبگان مربوطه برگزار گردد و اگر در جایی به حضور بنده و امثال بنده نیاز بود باز هم با کمال میل در خدمت گزاری حاضر هستم . چرا که در هر حوزه ای ، مسئولین قطعا بهتر است نظر نهایی را از متخصصین آن حوزه دریافت کنند و وظیفه همه ماست به علم و تخصص و عالمان و متخصصین احترام بگذاریم و توجه ویژه داشته باشیم .

در پایان امیدوارم فرهنگ گفتگو و تبادل نظر بخصوص در موضوعات مهم و آنجا که منافع مردم و منطقه است در جامعه و بویژه بین مسئولین و معتمدین و فعالان نهادینه شود و در موضوع مربوط به سد خرسان هر آنچه مصلحت و منفعت مردم است حاصل گردد .

محمد بهرامی
۴ فروردین ۱۴۰۲