پیام تسلیت رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه به مناسبت شهادت امام هادی(ع)
پیام تسلیت رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه به مناسبت شهادت امام هادی(ع)
فـــریاد جنوب | رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه طی پیامی عروج مظلومانه دهمین مشعل فروزان آسمان هدایت، امام علی النقی علیه السلام را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، جامعه فرهنگی و هنری شهرستان تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه در پیامی شهادت مظلومانه دهمین مشعل فروزان هدایت،‌ کتاب علم و زهد و حکمت، حضرت امام علی نقی الهادی (ع) را تسلیت گفت.

در متن پیام سید زاهد کشاورز آمده است؛

بسم‌الّله الرحمن الرحیم

سلام بر مردی که چراغ فروزان هدایت بود و یاور و راهنمای همیشه امت.
امام هادی (ع) دهمین امام شیعیان در روز پانزدهم ماه رجب سال ۲۱۲ هجری قمری در اطراف مدینه متولد شد. ایشان پس از امام جواد (ع)، امامت و رهبری شیعیان را به عهده داشتند. آن حضرت در سوم رجب سال ۲۵۴ هجری قمری در سن ۴۲ سالگی و بعد از حدود ۳۳ سال امامت و هدایت مسلمانان به دست متوکل عباسی در شهر مدینه به شهادت رسید. شیعیان امام هادی و فرزندشان امام حسن عسکری (ع) را به دلیل اینکه در سامرا در منطقه‌ای به نام عسکر ساکن بودند، امامین عسکریین می‌خوانند.

سوم رجب سالروز غروب خورشید وجود دهمین پیشوای شیعیان جهان و مفسر بزرگ آیه‏ های قرآن کریم است. امام بزرگواری که در دوران ۳۳ساله امامت خویش برای نشر احکام اسلام و شناساندن مکتب و مذهب جعفری گام‌های بلندی برداشت و مسئولیت ارزشمند تعلیم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی را در مدینه عهده دار بود.

ایشان در سراسر عمر پربارخویش لحظه‌ای از تلاش برای آگاه کردن مردم و آشنا کردن آنها به حقایق مذهبی دست برنداشت و تربیت شاگردان و اصحابی شایسته صیانت از جایگاه دین مبین اسلام یکی ازمهم ترین آثار پر برکت دوران امامت حضرت امام هادى علیه ‏السلام است.

اینجانب شهادت مظلومانه دهمین مشعل فروزان هدایت،‌ کتاب علم و زهد و حکمت، حضرت امام علی نقی الهادی (ع) را به پیشگاه امام زمان (عج )، مقام معظم رهبری، شیعیان و رهروان صدیق آن امام همام تسلیت عرض می نمایم.

سید زاهد کشاورز
رئیس بسیج هنرمندان کهگیلویه

  • منبع خبر : فریاد جنوب