پیام تسلیت سردار عدل هاشمی پور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر
پیام تسلیت سردار عدل هاشمی پور به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر
در متن پیام سردار عدل هاشمی‌پور آمده است: حال که این هفته را به نام هفته دولت نام گذاری کرده ایم، انتظار داریم که همه مدیران و دولتمردان کشور عزیزمان بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو وظیفۀ مهم قانونگذاری و نظارت بر حسُن اجرای قانون، صداقتِ در عمل، سعی مضاعف، تدبیرِ متعهدانه و خدمت مجاهدانه را پیشه کنند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب، سردار عدل هاشمی‌پور نماینده سابق کهگیلویه و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر پیام تسلیت صادر کرد.

در متن پیام سردار عدل هاشمی‌پور آمده است؛

«منطق ملت ما، منطق مؤمنین، منطق قرآن است…»
مکتبی که آدمی را به عنوان شایسته ترین مخلوق، منزلت بخشیده و هدف از خلقت آن را سیر در کمال و سعادتش می‌داند، انسان را امین انسان و انسانیت را معرفت غایی اش بیان می کند. در طول تاریخ، تقابل بین انسان و انسان نماها آنچنان در سطح وسیع و در کارزارهای مختلف اتفاق افتاده است که تفاوت های منطقه ای، قومیتی، فواصل زمانی و تاریخی هم نتوانسته است حقیقتِ کمال مجاهدان و واقعیتِ اضمحلالِ شقاوتمندان را نادیده بگیرد.

در همۀ زمانها، چهره‌هایی از فاسق و مؤمن در اذهان بشریت نقش بسته، که توالی نسل ها نیز با تمام تحولات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی نیز متأثیر از جنگ بین حق و باطل قرار گرفته است.

انسانهای قرن بیستم به بعد، شیوه های دیگری از تنازع بین انسان و انسان نماها را تجربه کرده اند. کشتارهای قومیتی، نژادی، دینی و حتی اقتصادی به گونه‌ای صورت گرفت که رویکرد برخی از نژادها و قبایل را در قالب کشورهایی با نوع خاصی از سیاست های مدیریتی و حکومتی، باید نسل کشی بدانیم.

وقتی چند نفر تا ده ها و صدها هزار نفر را با فشار دادن یک دکمه از بین می برند، یعنی که از کودتا علیه یک رهبر و همچنین عزل و انفصال یک حاکم قانع نیستند. باید استمراری از نسل ملت ها را از بین ببرند تا سطح تمایلات و منافعشان تأمین و شاید اقناع بشود. این روحیۀ وحشی گری را با آغاز دین زدایی و یا تحریف ادیان الهی شاهدیم.

همزمان با پیدایش انقلابِ سیاسی، اجتماعی ملت ایران در بهمن ۱۳۵۷، همه گونه تقابل علیه این نظام صورت گرفت و انواع کشتارهای فردی و جمعی در قالب جنگ های میدانی، خیابانی، مرزی، امنیتی، خانوادگی و … صورت دادند. ولی به حول قوۀ الهی، همان خون های مطهر و به ناحق ریخته، تضمین ماندگاری نظام و پایداری ملت بر محور اقتدار دین و انقلاب و ملت شریف ایران شد.

یکی از صحنه های خباثت آمیز ایادی استکبار، انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت دو تن از فرزندانِ متدین، متعهد و متخلص به صفات و ارزش های دینی، آقایان محمدعلی رجایی(رئیس جمهور) و محمدجواد باهنر(نخست وزیر) بود.

اینگونه مبارزه با ملت ایران از آغاز نهضت علما و اندیشمندان دینی کشورمان شروع شد و تا شهریور ۱۳۶۰ ، و در ادامه نیز تا زمان حال و البته در پوششی دیگر و رویکردی متفاوت ادامه دارد. همین دئانت در اخلاق سیاسی و رذالت در منش اجتماعی و فکریِ صاحبان سلاح و جاهلانِ انسانیت و آزادگی، از مهمترین دلایل اتحاد و همگرایی مردم ایران و مسلمانان جهان شده است.

هرچند در ادامۀ خیانت های گسترده علیه بشریت و تفسیر ابلهانه از معنای آزادی بیان و عقیده، به اهانت های مفتضحانه خود علیه بزرگان دین، قرآن و مقدسات مسلمانان ادامه دادند، لیکن به فرموده رهبر روشن ضمیر و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)،«منطق ملت ما، منطق مؤمنین، منطق قرآن است. انا للَّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ. با این منطق، هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند…»

اینجانب سالروز شهادت شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر رئیس جمهور ساده زیست و نخست وزیر محبوب کشورمان را به ملت، رهبری معظم انقلاب و همۀ آزادیخواهان و منادیان راه حق و حقیقت تسلیت عرض می کنم.

حال که این هفته را به نام هفته دولت نام گذاری کرده ایم، انتظار داریم که همه مدیران و دولتمردان کشور عزیزمان بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو وظیفۀ مهم قانونگذاری و نظارت بر حسُن اجرای قانون، صداقتِ در عمل، سعی مضاعف، تدبیرِ متعهدانه و خدمت مجاهدانه را پیشه کنند.

آرزو دارم که مسئولان و مدیران دستگاهای دولتی برای سربلندی ایران عزیز و پاسداشت نام و مرام و مرادِ شهدای گرانقدر، در مسیر تحولگرایی اقتصادی، اقتدار سیاسی، اتحاد اجتماعی و اعتلای فرهنگی، عینیتی از«کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ.» باشند.

عدل هاشمی پور
۷/شهریور/۱۴۰۲