پیام جمعی از اصلاح طلبان کهگیلویه به استاندار به گزارش فریادجنوب، جمعی از اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه در پیامی اعتراض و گلایه خود را نسبت به بی توجهی استاندار کهگیلویه و بویر احمد به اصلاح طلبان کهگیلویه ابراز داشتند. در متن این پیام آمده است: قضاوتها و تحلیلهای ما،بر اساس اطلاعاتی است که دریافت میکنیم.اعمال […]

پیام جمعی از اصلاح طلبان کهگیلویه به استاندار

به گزارش فریادجنوب، جمعی از اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه در پیامی اعتراض و گلایه خود را نسبت به بی توجهی استاندار کهگیلویه و بویر احمد به اصلاح طلبان کهگیلویه ابراز داشتند.

در متن این پیام آمده است:

قضاوتها و تحلیلهای ما،بر اساس اطلاعاتی است که دریافت میکنیم.اعمال و رفتار ما،کنش و واکنشهای ما، بر اساس اخبار و اطلاعاتی است که به دست ما می‌رسد. بر همین اساس است که مشاوره شکل گرفته‌اند است.
بخاطر همین نقش مهم اطلاعات است که مدیران و مسئولان اجرائی، طیف وسیعی از مشاورین را با دانش های مختلف و سلائق گاه حتی متضاد، دور خود جمع میکنند تا به اطلاعات مهم و اساسی دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی که میتواند مبنای تصمیماتی مهم و گاه حیاتی باشد.
هرچه این اطلاعات دریافتی ما، به واقعیت نزدیک تر باشد، تصمیمات ما هم میتواند گره گشای مشکلات مهم باشد.
نقش مشاوره برای امور شخصی مهم است. اما این نقش وقتی مهم تر است که مسئولیت ما، بر روی کار و زندگی افراد بیشتری، اثرگذاری داشته باشد.

۲- در دنیای امروز، اطلاعات مورد نیاز خود را از طرق مختلفی کسب میکنیم. از طریق مطالعه کتاب ها،از طریق مطالعه اخبار رسانه ها و گوش سپردن به رسانه های شنیداری و یا تصویری و یا با استفاده از نظر مشاورینی که در زمینه مورد نظرمان، تخصص لازم را دارا هستند.
اما کسانی که مسئولیت های مهم تری دارند، معمولا به فراخور جایگاهی که دارند، از طیفی از مشاورین متخصص و با قابلیت های لازم بهره مند میشوند.
پس هر انسان، در هر جایگاهی، بنابر اطلاعاتی که دریافت میکند، برنامه ریزی کرده و عمل می نماید. حتی نوع نگرش ما به هستی هم تحت تاثیر آن چیزی است که میدانیم.

۳- استاندار، نماینده ارشد دولت در هر استانی است. اختیارات زیادی دارد و معمولا نماد رئیس جمهور در استان بوده و مردم انتظار دارند که پیگیر سیاست های دولت در استان باشد.

۴- آقای روحانی، با حمایت اصلاح طلبان، به یک پیروزی قاطع دست یافت. در جای جای ایران عزیز، اصلاح طلبان با سازماندهی ستادها و مشارکت فعال در انتخابات، در یک ماراتن نفس گیر، رقیب قدرتمند را با اختلافی زیاد شکست دادند.

۵- در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز، عمده اصلاح طلبان با حمایت از دولت برای اولین بار در سالیان اخیر، توانستند نسبت به کاندید اصولگرا برتری کسب کنند.
این برتری اگرچه حاصل فعالیت تک تک کسانی بود که توده های مردم را ترغیب میکردند، اما بیشتر از هرچیز، این پیروزی، حاصل زحمات اصلاح طلبان، در دو حوزه کهگیلویه و گچساران بود که با تعداد رای بالا، توانستند عقب افتادن در سایر نقاط استان را جبران نمایند.

۶- در دور اول دولت روحانی، در استان کهگیلویه و بویراحمد، بسیاری از اصلاح طلبان، در مناصب مدیریتی بکار گرفته شدند. اما پس از پیروزی در انتخابات، انتظار میرفت که این دایره مدیران اصلاح طلب وسیع تر شود. انتظار میرفت که اصلاح طلبان، مخصوصا در نقاطی که اکثریت قاطع داشتند، حمایت شوند و از پتانسیل آنها در جایگاه های مدیریتی استفاده شود.
اما متاسفانه، در حوزه چرام که شاهد استفاده یک نیروی اصولگرای شناخته شده بودیم. شخصی که عضو فعال ستاد دکتر ولایتی بود و عمده سوابق مدیریتی اش هم در دولت آقای احمدی نژاد بوده است.
این روزها، خبرهای نگران کننده ای پیرامون عزل و نصب ها در برخی حوزه ها شنیده می‌شود. بخصوص پیرامون حوزه کهگیلویه.
سکان فرمانداری شهرستان کهگیلویه، طی چند سال اخیر در دست کسی بوده است که همواره مجری خوبی برای سیاست های دولت روحانی در عرصه های مختلف بوده و در دفاع شجاعانه از مواضع دولت، زبانزد خاص و عام بوده است.
در پیگیری پروژه های بزرگی چون پتروشیمی دهدشت، جاده دهدشت-پاتاوه، آب شرب دهدشت و …، گازرسانی به دهستان دشمن زیاری، چاروسا و دیشموک و سایر پروژه ها و همینطور برگزاری سه انتخابات مهم و حساس، بدون هیچگونه حاشیه ای، موفق عمل نموده است.
آقای دکتر پوزش، مورد حمایت اکثریت قاطع اصلاح طلبان منطقه بوده و رضایت عموم را هم جلب کرده است و با مدیریت صحیح و صبر و حوصله و نجابت توانسته است آرامش را بر فضای سیاسی کهگیلیویه حاکم نماید.

۷- یکی از اخبار بسیار نگران کننده این روزها، پیرامون حضور مجدد و بحث برانگیز آقای میرمحمدی در کهگیلویه بعنوان فرماندار است.
آقای میرمحمدی، سالها پیش از این امتحان خود را در کهگیلویه پس داد. مدیریت ضعیف و پرحاشیه ایشان،باعث تشدید انشقاق و ایجاد اختلافات اساسی در بین فعالان سیاسی کهگیلویه شد. مردم کهگیلویه، هیچ خاطره خوشی از روزهای مدیریت ایشان در کهگیلویه در ذهن ندارند. ایشان با کوچ به جبهه اصولگرایان و حمایت قاطع از دکتر هدایت خواه که از مخالفان شناخته شده و شناسنامه دار دولت آقای روحانی است، نشان داد که از ثبات فکری و سیاسی برخوردار نیست. همراهی ایشان با آقای روشنفکر(دیگر نامزد اصولگرای حوزه بویراحمد) هم نشان داد که قومیت، نقش پررنگی در فعالیت های سیاسی ایشان دارد.

طرح حضور دوباره ایشان برای فرمانداری شهرستان مهمی چون کهگیلویه از هم اینک باعث نگرانی و تشویش در بین فعالان سیاسی این دیار شده است.

۸- دکتر احمدی استاندار، فرد پرتلاشی است.از دانش بالائی در زمینه برنامه ریزی برخوردار است و دارای سوابق کاری خوبی در این زمینه است. و برای حل معضلات این دیار، انگیزه بالائی دارد.اما به نظر میرسد، در پاره ای موارد، اطلاعاتی که به دست ایشان میرسد، ناقص و یا جهت دار است.
لازم است که ایشان،به چند نکته اساسی توجه فرمایند:
اول:بخش زیادی از رسانه های استان، اصول حرفه ای رسانه ای را رعایت نمیکنند.متاسفانه، نگاه حاکم بر پاره ای از رسانه های استان،نگاه معیشت طلبانه و منفعت طلبانه است.
دوم:نمایندگی احزاب در استان ما،با لابی های شخصی کسب شده اند و عمدتا فاقد پایگاه های مردمی بوده و حتی بیشتر این احزاب،به حد نصاب لازم برای تشکیل یک شورای مرکزی پنج نفره هم نرسیده اند.برخی از احزاب،خانوادگی اند.یعنی کل ارکان حزب،در اختیار یک خانواده است.حتی دیده میشود که برخی از اشخاص،در شورای مرکزی دو یا چند حزب،عضویت دارند.و تعجب برانگیز تر اینکه در پاره ای موارد،یک شخص، دبیری چند حزب را توامان در اختیار دارد.به طور کلی،احزاب سیاسی استان،فاقد هرگونه پایگاه مردمی بوده و توان سازماندهی افراد را حتی به تعداد انگشتان یک دست هم ندارند.
با در نظر گرفتن تمامی نکات فوق،شایسته است که استاندار محترم،پیش از تصمیم گیری در مواردی مثل عزل و نصب ها و یا دیگر موارد مهم،با تجزیه و تحلیل دقیق اطلاعات دریافتی و تشکیل تیم های مشورتی از اشخاص شناخته شده و مرجع و دارای پایگاه اجتماعی، راه را بر غوغاسالاران و منفعت طلبان ببندد. تصمیمات استاندار،بر زندگی تک تک ساکنین این استان موثر است و هر تصمیمی میتواند منشا اثر باشد.
انشاالله،با اتخاذ تصمیمات دقیق ایشان،شاهد گره گشائی از زندگی شهروندان این دیار باشیم.//مهردنا

جمعی از اصلاح طلبان کهگیلویه