کارخانه شهدناب یاسوج پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت
کارخانه شهدناب یاسوج پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت
کارخانه شهد ناب پس از ۱۶ سال دوباره به چرخه تولید بازگشت و در این کارخانه روزانه ۳۰۰ تن سیب وارد شده و به کنسانتره تبدیل می شود.

به گزارش فریاد جنوب از یاسوج، احسان عسکری با اشاره به فعالیت بهره‌بردار سیب درختی در استان، اظهار کرد: اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه سالانه ۸۲ هزار تن سیب در بویراحمد، ۳۵ هزار تن در دنا و حتی در شهرستان‌های گرمسیری هم تولید سیب وجود دارد، افزود: تولید سالانه سیب استان در مجموع ۱۲۶ هزار تن است.

وی تصریح کرد: محوطه این کارخانه که در مدت این ۱۶ سال پر از نخاله شده بود پاکسازی و تمام شیشه ها و امکانات کارخانه بازسازی و نوسازی شده است.

عسکری عنوان کرد: تاسیسات برق این کارخانه مجددا وارد فرآیند احیا شده و شرکت فرآورده های نفتی استان هم قول داده که سوخت مورد نیاز این کارخانه را تأمین کند.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت گاز استان برای ایجاد ایستگاه گاز در کارخانه شهد ناب یاسوج ورود خواهد کرد و سوخت کارخانه نیز از این طریق تامین خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه سرمایه گذار پای کار آمده و ۷۰۰ میلیارد ریال هم هزینه کرده است، ابراز کرد: کارخانه پوره هم به زودی در ضلعی دیگر از این کارخانه احداث خواهد شد.

مدیر مالی کارخانه شهد ناب، افزود: مدت زیادی برای باطل بودن پروانه کسب دنبال کردیم اما در نهایت این کار اجرایی شد.

مهرنوش دانشی اظهار کرد: سوخت مورد نیاز کارخانه به طور کامل تأمین نشده و برای خرید و تامین گازوئیل با مشکل مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: شرکت گاز قرار بود یک پست برای کارخانه ایجاد کند اما اکنون اعلام کرده که خودتان باید پست را احداث کنید و وقتی احداث شد ما به شما گاز می دهیم.

مدیر مالی کارخانه تاکید کرد: یکی از نیازهای اصلی ما گازوئیل است، اگر بخواهیم کارخانه از حرکت و تولید باز نماند برای مواقع ضروری نیاز به گازوئیل داریم، در حال حاضر ما با سختی زیاد روزانه ۲ هزار لیتر گازوئیل برای کارخانه تهیه می کنیم، در حالی که مصرف روزانه ما ۱۰ هزار لیتر است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی