کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته جزو سه استان آرام کشور بود | ضرورت استقرار پاسگاه در منطقه میمند
کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته جزو سه استان آرام کشور بود | ضرورت استقرار پاسگاه در منطقه میمند
فـــریاد جنوب | استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده‌های این استان در طول شبانه‌روز مسیر تردد چند هزار خودروی شوتی است و می‌طلبد در منطقه میمند پاسگاه مستقر شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با فرماندهان انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: محورهای ارتباطی این استان در طول شبانه‌روز مسیر تردد چند هزار خودروی شوتی است که می‌طلبد هر چه سریع‌تر در منطقه میمند پاسگاه مستقر شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اقدامات نیروی انتظامی در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: جزو سه استان آرام کشور در سال گذشته بودیم.

احمدزاده گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزو سه استان آرام و امن کشور در سال گذشته بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از عملکرد خوب و رضایت‌بخش سال گذشته نتیجه تلاش اعضای شورای تامین استان بود.

وی با اشاره به بافت منطقه‌ای، طایفه‌ای و عشیره‌ای در استان و اختلاف‌هایی که میان طوایف وجود دارد، افزود: اقدامات خوبی جهت رفع اختلاف میان طوایف صورت گرفت.

احمدزاده به جلسه‌ای که در وزارت کشور پیرامون وضعیت تصادفات با حضور وزیر کشور، وزیر راه، رئیس پلیس راهور ناجا و دیگر مسئولان برگزار شد اشاره و عنوان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که نباید کهگیلویه و بویراحمد را با استان‌هایی که جاده اتوبان دارند مقایسه کرد.

وی با اشاره به اینکه استان فاقد جاده اتوبان است، بیان کرد: تعداد جاده‌های دو بانده استان هم محدود هستند.

احمدزاده با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ کیلومتر نیوجرسی در استان انجام گرفت، از ادامه نصب نیوجرسی در جاده‌ها و محورهای استان در سال جدید خبر داد و گفت: تعریض جاده‌های مسیرهای حادثه‌خیز استان در سال جدید در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: دفتر محرومیت‌زدایی مجلس شورای اسلامی قول مساعد جهت دو بانده شدن جاده‌های استان را دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تخصیص اعتبار و دوبانده شدن جاده‌های استان در آینده شاهد تحول عظیم در حمل و نقل استان خواهیم بود.

احمدزاده با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز برای استقرار پاسگاه میمند اختصاص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت استقرار پاسگاه آمار تصادفات کمتر خواهد شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: کار احداث پاسگاه میمند در حال انجام است.

سردار کیقباد مصطفایی در ادامه به ارائه گزارشی از وضعیت طرح نوروزی پلیس و کاهش حوادث منجر به فوت پرداخت و گفت: در تعطیلات نوروزی سال گذشته ۲۲ نفر در محورهای استان جان خود را از دست دادند، اما این آمار در نوروز ۱۴۰۲ به ۱۸ نفر کاهش یافت‌.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی سفرها در تعطیلات نوروز امسال گفت: حوادث رانندگی منجر به فوت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب