نان با کیفیت را در انصاف خبازان مطالبه کنید | توزیع ماهانه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد در سطح استان
نان با کیفیت را در انصاف خبازان مطالبه کنید | توزیع ماهانه بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیسه آرد در سطح استان
فـــریاد جنوب | مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کیفیت نان را باید در انصاف خبازان مطالبه کرد، گفت: با هدفمند سازی یارانه‌ها در بخش نان رقابت بین خبازی‌ها ایجاد و کیفیت مطلوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از یاسوج، ابوالحسن صداقت‌کیش با اشاره به اینکه تعیین کیفیت آرد توسط دو ارگان سازمان استاندارد و معاونت غذا و دارو بررسی می‌شود و اگر مشکلی داشته باشد به صورت مکتوب مشکل را اعلام می‌کنند تا برطرف شود، گفت: تا کنون از سوی این دو مجموعه تذکری در خصوص کیفیت آرد به شرکت غله استان اعلام نشده است و به صورت دوره ای و نامحسوس از سوی این دو نهاد اعتبار سنجی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد عدم رعایت پخت مناسب در مرحله تولید نان را از جمله دلایل کیفیت پائین نان در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی کرد و افزود: از دلایل نامطلوب بودن کیفیت نان در استان وزن چانه است که تاثیر زیادی بر کیفیت نان دارد.

وی، تصریح کرد: ماهانه در استان کهگیلویه و بویراحمد با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از هفت هزار و ۵۰۰ تن کیسه آرد بین عشایر و تعاون روستایی، خبازان روستایی و شهری توزیع می شود.

صداقت‌کیش سرانه مصرفی آرد را در استان بیشتر از سرانه کشوری ارزیابی کرد و گفت: با اجرایی شدن هدفمند سازی یارانه در بخش نان بدون شک شاهد کیفیت مطلوب نان در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه های متولی است که نسبت به نان و کیفیت آن به عنوان قوت اصلی مردم حساس و پیگیر باشند، خاطرنشان کرد: نان با کیفیت را باید در انصاف خبازان جستجو کرد و بر کسی پوشیده نیست که وزن چانه در برخی از نانوایی ها استاندارد و قانونی نیست.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب