یادداشتی از نادرمنتظریان به مناسبت سالروزشهادت سرلشکرپاسدارشهید همت
یادداشتی از نادرمنتظریان به مناسبت سالروزشهادت سرلشکرپاسدارشهید همت
شهید همت کمتر از ۲۸ سال سن داشت که مسئولیت های مهم و کلیدی در جنگ به عهده داشت،قبل از انقلاب معلم بود اما به واسطه مبارزاتی که داشت به طور مستمر تحت تعقیب رژیم وقت بود که به همین دلیل مدت ها در شهرهایی مثل فیروزآباد، یاسوج، گچساران و اهواز در خفا زندگی می‌کرد که دستگیر نشود تا اینکه انقلاب به پيروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ،نادر منتظریان فعال سیاسی واجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد  به مناسبت  سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید محمد ابراهیم همت فرمانده لشکر محمد رسول الله (ص) یادداشتی در اختیار این پایگاه خبری قرارداده که عینا منتشر می شود

faryadejonoob.ir

شهید همت کمتر از ۲۸ سال سن داشت که مسئولیت های مهم و کلیدی در جنگ به عهده داشت،قبل از انقلاب معلم بود اما به واسطه مبارزاتی که داشت به طور مستمر تحت تعقیب رژیم وقت بود که به همین دلیل مدت ها در شهرهایی مثل فیروزآباد، یاسوج، گچساران و اهواز در خفا زندگی می‌کرد که دستگیر نشود تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید.

وی از مؤسسین کمیته انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرضا بود. در مدت عمر کوتاه ایشان بعد از انقلاب، در هر جایی که دشمن حضور داشت جای قدم های استوار شهید همت حک شده است، از سیستان و بلوچستان، کردستان و لبنان و… و در نهایت در جبهه‌های جنوب، مثل مولا و مقتدایش، سَر از تن جدا و به آرزوی دیرینه اش رسید.

این شهید در جنگ اینقدر پُر آوازه و تاثیر گذار بود که روز شهادتش در عراق جشن و پایکوبی راه انداختند که یکی از مهره های کلیدی سَر راه آنها برداشته شده است زیرا صدام برای سَر شهید همت جایزه تعیین کرده بود.

در خاطرات محسن رضایی آمده است، موقعی که از طریق بی سیم مطلع شدم همت شهید شده سَر پا ایستاده بودم اما نتواستم تحمل کنم و نشستم. نبودن و رفتن حاج همت رمق برایم نگذاشت.

محسن رضایی در مصاحبه‌ای گفته‌است: «اولین باری که در جنگ به کسی عنوان «سید الشهدا» دادند، در خیبر و برای حاج همت بود.»

شهید همت قرار بود در قطعه ۲۴ بهشت زهرا دفن شود، ولی به اصرار خانواده در زادگاهش و در کنار امامزاده شهرضا دفن شد. با این حال در (قطعه ۲۴ ردیف ۷۷ شماره ۵۲۴) بهشت زهرا و در کنار مصطفی چمران، عباس کریمی و رضا چراغی سنگ مزاری برای وی نصب کرده‌اند و بسیاری تصور می‌کنند که او در بهشت زهرا دفن شده‌است.

فراموش نکنیم چه انسان های بزرگی از هستی خود گذشتند تا اقتدار، عزت، استقلال، امنیت، عظمت و سرافرازی ایران اسلامی حفظ گردد. یادش گرامی و نامش جاوید.

نادر منتظریان

۱۶ اسفندماه۱۳۹۹