یکی از مخاطبین گرانسنگ پایگاه خبری فریاد جنوب ،مقاله ای با موضوع نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار این پایگاه خبری قرار داده وبا توجه به نگاه تخصصی ایشان به این مهم ،نمی تواند بخشی یاتمام آن را تاییدیارد کند ،لذا مخاطبین عزیز می توانند با ارسال یادداشت آن را […]
یکی از مخاطبین گرانسنگ پایگاه خبری فریاد جنوب ،مقاله ای با موضوع نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار این پایگاه خبری قرار داده وبا توجه به نگاه تخصصی ایشان به این مهم ،نمی تواند بخشی یاتمام آن را تاییدیارد کند ،لذا مخاطبین عزیز می توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند.
پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوبfaryadrjonoob.ir
نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست به دلایلی که عرض میکنم.
۱- وقتی از قیر هر تن ۳ میلیون تومان در تهیه آسفالت استفاده میکنیم ولو قیر رایگان داشته باشیم میبایست پارامترهای تهیه مصالح،پخت بتن و نحوه پخش و تراکم آن را مطابق آیین نامه ها اجرا کنیم تا کیفیت و دوام آسفالت در زمان اقتصادی باشد و نه افراد ناشی به کار گمارده شوند و فقط هدر رفت سرمایه باشد. پس بایستی طرح اختلاط متناسب با شرایط آب و هوایی یاسوج تهیه و آنگاه اقدام شود سپس عوامل اجرایی پخش خوب و تراکم موردنیاز را انجام و نهایتا آزمایشگاه همه پارامترها را حین کار و پایان کار تست نماید.
۲- مقدار قیری(پریکمت) که برای چسپندگی روی لایه اساس ریخته میشود مقدار مشخصی داشته و بایستی ۱۲۰۰گرم در مترمربع باشد ولی اگر در عکس ها(عکس هایی که توسط تیم اجرایی شهرداری روی سایت ها درج شده) نگاه کنید فقط رگه های از قیر پاشیده شده در صورتیکه باید کاملا سطح سیاه شود که همین عامل باعث عدم چسپندگی آسفالت با لایه بیس میشود که اگر عوامل فنی بر این کار نظارت داشته باشند حداقل عکس های تهیه میکنند (نگاه به عکس های درج شده در رسانها توسط تیم شهرداری)که اصول رعایت نشده رسانه ای نشود!!! حتی عوامل اجرایی تا این اندازه آماتور و ناشی هستند که جای افسوس دارد.
نتیجه گیری: سایر بحث های تخصصی(پارامترهای آسفالت مانند فلو،وید،درصدقیربهینه،نحوه تراکم،نحوه اجرای بندهای عرضی و طولی و ………..)از حوصله این متن خارج هست فقط خواستم گوشه ای از علت عدم ماندگاری آسفالت در شهرمان را گفته باشم تا دید مردم نسبت به انتخاب ها و چینش ها باز شود و ببینند که انتخاب آگاهانه و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای میتواند افرادی متخصص و متعهد و باتجربه را به جایگاه شایسته رسانیده و زمینه رفاه و خوشبختی را برای خود و نسل های بعدی فراهم نمود. لذا از انتخاب معلم بازنشسته، مهندس تازه کار،معلم ادبیات و فلسفه، فرد طایفه دار بدون تخصص در زمینه مدیریت شهری و بصورت کلی افرادی که صلاحیت کار در این حوزه خاص را ندارند ولو برادر ما باشد، به شدت بپرهیزیم تا افراد متخصص، شهردار متخصص را انتخاب کرده و این چنین سرمایه های ما را ندانسته هدر ندهند. به امید روزی که با علم شکوفا کنیم عمل را
همايون
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
اینها تنوری برای پخت نان عده ای بیش نیست …
سامان
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
واقعا درست گفته. من حالا متوجه شدم که چرا آسفالت در شهر ما زود کنده میشه و چاله چوله و دست انداز میشه
جمشید
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
واقعا در بحث اسفالت مسئولان استان با بی سوادی و بی تفاوتی خودشون خیانت به مردم استان می کنند و فقط باعث پر کردن جیب چند پیمانکار نورچشمی می شوند
و مردم بدبخت باید هر روز درون چاله و چوله های شهری خیابان ها شوند و هر ماه جلوی تعکیرگاهه
جمشید
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
واقعا در بحث اسفالت مسئولان استان با بی سوادی و بی تفاوتی خودشون خیانت به مردم استان می کنند و فقط باعث پر کردن جیب چند پیمانکار نورچشمی می شوند
و مردم بدبخت باید هر روز درون چاله و چوله های شهری خیابان ها شوند و هر ماه جلوی تعمیرگاهها باشند یا برای تعمیر جلو بندی و یا تعویض لاستیک …. فارغ از بحث خطرات جانی
اميد
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
سلام شاید اشکالی هم باشد ولی مطلب شما تماما تسویه حساب شخصی میباشد که تمام وجود شما را نکبت گرفته که همه رامتهم میکنید
ناشناس
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
بهتر اینه که بجای اینهمه هیاهو حقوق کارگران بیچاره فضای سبز را پرداخت کند
محسنی
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
اگر واقعا حسن نیت داری با گرفتن عکس وآزمایش
به شهردار مراجعه میکردی
نه به صرف دیدن عکس زحمت عده زیادی رو زیر سوال ببری
از ظاهر مطلب چنین برمیاد که هدفش
همون باند بازی وطایفه گرای و,,, میباشد
العاقبه للمتقین
ناشناس
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
دوستان ……….. جز دزدی نادان و احمق و بی سواد چیزی بیش نیست.ی حق خور ب تمام معنا.ادم تو …… میشناسم ک از اشناهاشه و با پارتی رو کار نشسته.ن سوادی داره ن مدرکی فقط صب تا شب پای بساطه.اونوقت میخواد ی شهرو اداره کنه…خدا …… مدیر بی ….. چی میکشیم از ایناست…
ابراهیم سیاوش
تاریخ : ۶ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
بسیار عالی چون آسفالت را افرادی نادان ونابلد در یاسوج انجام میدن وهیچ گونه استانداردی نداره .همینه که یه خیابون درست حسابی نداریم
احمد
تاریخ : ۷ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
خودم به اتفاق همکارم دیدیم که درحالی که چاله ای پرازاب بود داشتند اسفالت می ریختند داخلش ومثل ابگوشت به هم می زدند اعتراض کردیم فایده نداشت ناظری هم ندیدیم نمی دانم چرا به خودمان ظلم می کنیم
امید شکوهی
تاریخ : ۷ - اردیبهشت - ۱۳۹۸
اقای امید که فرمایش کردین شاید اشکالی هم باشد
این رو بدون که من تعجب میکنم که شما کلمه شاید رو بکار بردین
برادر من اشکالات در بحث پخش و اجرای آسفالت چه آسفالت بیندر و چه آسفالت توپکا یا رویه از لحاظ فنی در شهرهای استان کهگیلویه شاید نه فراوان مشاهده میشود که همه از بی تجربه گی و نداشتن علم و شرایط فنی جاده سازی است و همچنین نظارت ضعیف دستگاههای مجری قراداد و کارفرمایان میباشد
لذا پیمانکار در این خصوص کمترین نقش را دارد اونایی که باید بر کار پیمانکار نظارت کنن و کنترل کنند همون افراد بی سوادی هستن که با روابط جای افراد باسواد و با تجربه رو در دستگاههای مربوطه گرفته اند
با تشکر وواحترام
امید شکوهی فر