نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست
نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست

یکی از مخاطبین گرانسنگ پایگاه خبری فریاد جنوب ،مقاله ای با موضوع نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار این پایگاه خبری قرار داده وبا توجه به نگاه تخصصی ایشان به این مهم ،نمی تواند بخشی یاتمام آن را تاییدیارد کند ،لذا مخاطبین عزیز می توانند با ارسال یادداشت آن را […]

یکی از مخاطبین گرانسنگ پایگاه خبری فریاد جنوب ،مقاله ای با موضوع نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست در اختیار این پایگاه خبری قرار داده وبا توجه به نگاه تخصصی ایشان به این مهم ،نمی تواند بخشی یاتمام آن را تاییدیارد کند ،لذا مخاطبین عزیز می توانند با ارسال یادداشت آن را نقد کنند.

پایگاه تحلیلی خبری فریاد جنوبfaryadrjonoob.ir

نهضت آسفالتی که با علم همراه نباشد نکبتی بیش نیست به دلایلی که عرض میکنم.
۱- وقتی از قیر هر تن ۳ میلیون تومان در تهیه آسفالت استفاده میکنیم ولو قیر رایگان داشته باشیم میبایست پارامترهای تهیه مصالح،پخت بتن و نحوه پخش و تراکم آن را مطابق آیین نامه ها اجرا کنیم تا کیفیت و دوام آسفالت در زمان اقتصادی باشد و نه افراد ناشی به کار گمارده شوند و فقط هدر رفت سرمایه باشد. پس بایستی طرح اختلاط متناسب با شرایط آب و هوایی یاسوج تهیه و آنگاه اقدام شود سپس عوامل اجرایی پخش خوب و تراکم موردنیاز را انجام و نهایتا آزمایشگاه همه پارامترها را حین کار و پایان کار تست نماید.
۲- مقدار قیری(پریکمت) که برای چسپندگی روی لایه اساس ریخته میشود مقدار مشخصی داشته و بایستی ۱۲۰۰گرم در مترمربع باشد ولی اگر در عکس ها(عکس هایی که توسط تیم اجرایی شهرداری روی سایت ها درج شده) نگاه کنید فقط رگه های از قیر پاشیده شده در صورتیکه باید کاملا سطح سیاه شود که همین عامل باعث عدم چسپندگی آسفالت با لایه بیس میشود که اگر عوامل فنی بر این کار نظارت داشته باشند حداقل عکس های تهیه میکنند (نگاه به عکس های درج شده در رسانها توسط تیم شهرداری)که اصول رعایت نشده رسانه ای نشود!!! حتی عوامل اجرایی تا این اندازه آماتور و ناشی هستند که جای افسوس دارد.
نتیجه گیری: سایر بحث های تخصصی(پارامترهای آسفالت مانند فلو،وید،درصدقیربهینه،نحوه تراکم،نحوه اجرای بندهای عرضی و طولی و ………..)از حوصله این متن خارج هست فقط خواستم گوشه ای از علت عدم ماندگاری آسفالت در شهرمان را گفته باشم تا دید مردم نسبت به انتخاب ها و چینش ها باز شود و ببینند که انتخاب آگاهانه و به دور از تعصبات قومی و قبیله ای میتواند افرادی متخصص و متعهد و باتجربه را به جایگاه شایسته رسانیده و زمینه رفاه و خوشبختی را برای خود و نسل های بعدی فراهم نمود. لذا از انتخاب معلم بازنشسته، مهندس تازه کار،معلم ادبیات و فلسفه، فرد طایفه دار بدون تخصص در زمینه مدیریت شهری و بصورت کلی افرادی که صلاحیت کار در این حوزه خاص را ندارند ولو برادر ما باشد، به شدت بپرهیزیم تا افراد متخصص، شهردار متخصص را انتخاب کرده و این چنین سرمایه های ما را ندانسته هدر ندهند. به امید روزی که با علم شکوفا کنیم عمل را