طنین ندای مردم شب زنده دار دهدشت در دومین شب قدر در جوار بارگاه امامزاده آقامیر(ع) + تصاویر
طنین ندای مردم شب زنده دار دهدشت در دومین شب قدر در جوار بارگاه امامزاده آقامیر(ع) + تصاویر
فـــریاد جنوب | مردم مومن و روزه‌دار شهر دهدشت در دومین شب قدر در جوار بارگاه امامزاده آقامیر(ع) با شب زنده داری، از درگاه خداوند، طلب غفران و بخشش کردند.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، مردم مؤمن و روزه‌دار شهر دهدشت در شب شهادت مولای متقیان و در دومین شب قدر در جوار بارگاه امامزاده آقامیر(ع) با دعا و تضرع، دست نیاز به سوی معبود خویش بالا بردند و با تمام وجود از پروردگار هستی بخش، بهترین ها‌ی دنیا و آخرت را خواستند.

مردم کهگیلویه و بویراحمد در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با سوگواری های سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی (ع) در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا طنین حزن انگیز الهی العفو سر دادند.

حضور گسترده نوجوانان دهه هشتادی در کنار بزرگترها، دختربچه‌ها در کنار مادران خود باوجود هوای بسیار سرد در جوار امامزاده آقامیر(ع) تا پاسی از شب در محوطه امامزاده حضور داشته و ندای الغوث الغوث سر دادند.

حضور نوجوانان دهه هشتادی همگام و همراه با بزرگترها در هوای سرد در جوار آستان مقدس امامزاده آقامیر(ع) در آیین احیای شب بیست و یکم ماه رمضان حال و هوایی خاص به این آیین بخشیده بود.

یکی از نکات مهم دومین شب قدر حضور حجت‌الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده اسبق کهگیلویه در میان مردم روزه‌دار بود که با حضور صمیمی خود حال و هوایی خاص به مراسم روضه داد. حجت‌الاسلام بزرگواری سخنران برنامه بود و روضه پایانی مراسم را نیز قرائت کرد.

جوانان و نوجوانان در شب بیست‌و‌یکم ماه رمضان با ریختن اشک و قرائت دعای جوشن کبیر و نوحه خوانی در شهادت مولود کعبه عزاداری کرده و بر سر و سینه زدند.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی
  • منبع خبر : فریاد جنوب