هشدار جدی فرماندار کهگیلویه نسبت به بی‌توجهی به منطقه سمغان! | محقق زاده : کم کاری ها و کوتاهی در انجام وظایف پذیرفتنی نیست
هشدار جدی فرماندار کهگیلویه نسبت به بی‌توجهی به منطقه سمغان! | محقق زاده : کم کاری ها و کوتاهی در انجام وظایف پذیرفتنی نیست
فرماندار کهگیلویه در جلسه شورای اداری شهرستان با هشدار جدی به مدیران، گفت: منطقه سمغان در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته و وضعیت بسیار حادی دارد و از این پس هیچگونه کوتاهی از سوی مدیران در خصوص این منطقه تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه خبری فریاد جنوب از دهدشت، جلسه شورای اداری کهگیلویه در حالی امروز شنبه ۲۷ آبان به پایان رسید که فرماندار کهگیلویه در خصوص نادیده‌گرفتن مسائل بهداشتی سمغان، هشدار تند و تیزی به مسئولان مدیریت شهری داد و اعلام کرد از این پس هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

منطقه مسکونی سمغان با بیش از سه هزار نفر جمعیت در فاصله یک کیلومتری و چسبیده به شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار گرفته و عدم خدمات رسانی از سوی شهرداری و سایر ادارات شهرستانی به این منطقه و مشکلات عدیده آن بارها از سوی رسانه‌ها تیتر اول شده بود اما گویا مشکلات بهداشتی مردم سمغان و بی‌توجهی مدیریت شهری به اهالی این منطقه، هیچ زمان حل‌شدنی نیست.

سمغان بعد از چندین سال بلاتکلیفی میان روستا و ملحق شدن آن به شهر دهدشت، متأسفانه هیچگونه مرزبندی در نقشه شهر دهدشت نداشت اما با تصویب طرح جامع شهر دهدشت در خرداد ۱۴۰۱ از سوی شورای معماری کشور، قرار بود این منطقه مسکونی از بلاتکلیفی خارج و به شهر دهدشت ملحق شود ولی به گفته مردم سمغان پس از گذشت یک‌سال و نیم از ابلاغ این مصوبه مهم، اجرای آن تاکنون رنگ واقعیت به خود نگرفته است و مشکلات اهالی سمغان حتی بدتر از گذشته شده است.

اهالی روستای سمغان طی یک‌سال و نیم گذشته با ابراز گلایه از مسئولان و شخص نماینده کهگیلویه چندین بار به نهادهای مختلف شهرستانی و استانی مراجعه نموده و خواستار مشخص شدن وضعیت این منطقه از نظر تقسیمات شهری و یا روستایی و نحوه خدمات دهی به این منطقه شدند.

مردم سمغان با ابراز گلایه و انتقادات شدید از سیاسیون شهرستان معتقد هستند که سمغان در موقع انتخابات محل رفت و آمد مسوولان می شود و در انتخابات شوراهای اسلامی جز شهر است اما پس از برگزاری انتخابات و تغیین فرد پیروز به یکباره از سوی مسوولان به فراموشی سپرده می شوند.

سید حمزه محقق زاده در جلسه شورای اداری کهگیلویه با هشدار جدی به مدیران، گفت: منطقه سمغان در بدترین شرایط ممکن قرار گرفته و وضعیت بسیار حادی دارد و از این پس هیچگونه کوتاهی از سوی مدیران در خصوص این منطقه تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه سمغان چندین سال است که به دهدشت الحاق شده، عنوان کرد: چه دلیلی وجود دارد که تاکنون مدیران شهری به اجرای مصوبه الحاق سمغان به دهدشت بی‌توجهی کردند، مگر ممکن است در این منطقه با وجود انبوه مشکلات بتوان با آرامش زندگی کرد و چرا اینهمه مشکل آب و برق دارند.

وی خطاب به شهردار دهدشت و اعضای شورای شهر گفت: با همان شیوه‌ای که زباله‌ها را در میدان مرکزی جمع‌آوری می‌کنید باید در سمغان هم این کار را انجام دهید و از این پس هیچگونه سهل انگاری پذیرفتنی نیست.

محقق‌زاده از شرکت برق و آب و فاضلاب خواست تا نسبت به مشکلات سمغان رسیدگی بیشتری داشته باشند و بنیاد مسکن بجز در پروژه‌هایی که از قبل برای آنجا تعریف شده، بی‌مسئولیت خواند و تمامی امورات سمغان را به شهرداری واگذار کرد.

منطقه سمغان متأسفانه طی سالهای گذشته تا به امروز مورد غفلت مدیران شهرستانی و نماینده کهگیلویه بوده و هیچ توجهی به سلامت مردم و وضعیت بهداشتی ساکنان آن نشده بود. این در حالی است که منطقه سمغان یکی از نقاط مهم سیاسی کهگیلویه است و میزان آرای اهالی این منطقه در انتخابات همیشه تأثیرگذار است. اما بی‌توجهی به این منطقه باعث خشم و ناراحتی مردم شده بود تا جایی که حتی در انتخابات این دوره شورای شهر دهدشت نیز شرکت نکرده بودند تا بلکه از این طریق صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

برپایه این گزارش، با دستور مستقیم فرماندار کهگیلویه به مدیران شهری و سایر ادارات شهرستانی امیدواریم شاهد برطرف شدن مشکلات سمغان در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

  • نویسنده : سید مصطفی گنجی