پیام تبریک دکتر محمد بهرامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر
پیام تبریک دکتر محمد بهرامی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر
در میان ارتباطاتی که با حوزه های مختلف برقرار کرده ام، درد دلهای هنرمندان از نبودن توجهات و امکانات و حتی گاها حداقل احترام ها مایه ناراحتی بوده است. آن هم باوجود ظرفیت ها و پتانسیل ها و سرمایه های انسانی موجود، بخصوص جوانانی که در رشته های مختلف هنری (به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی) بارها توان و انگیزه و علاقه خود را با حداقل توجهات، اثبات کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری فریادجنوب ،دکتر محمد بهرامی منتخب مردم شریف شهرستان های بویراحمد،دنا ومارگون در دوازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی  به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر پیام تبریکی صادرکه عینا منتشر می شود

به نام خداوند جان و خرد

 

هفتم فروردین ماه، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به همه هنرمندان، خاصه هنرمندان فرهیخته‌‌ی استان تبریک عرض می نمایم.

 

هنرمند را شاد و نزدیک دار

جهان بر بداندیش تاریک دار

 

در تعریف و جایگاه و اهمیت هنر و هنرمندان، سخن بسیار است. هنر؛ بیان تجربیات و عواطف و احساسات و اندیشه هنرمند در قالبی خلاقانه است که در جامعه می تواند علاوه بر فراهم کردن بستری برای تفریح و آرامش، باعث آگاهی بخشی عمومی، تحولات اجتماعی، آموزش و تربیت افراد و خاصه نسل جوان، نمایش هویت و فرهنگ جامعه و نهایتا سبب امید و انگیزه در انسانها شود. امید و انگیزه ای که به نوعی می توان گفت، مهمترین رسالت هنر و هنرمند است.

 

در استان ما و خاصه در حوزه بویراحمد و دنا و مارگون در سالها و دهه های گذشته نگاهها و توجهاتی به هنر و هنرمندان بوده و امکانات و بسترهایی نیز فراهم شده و افراد دلسوزی بودند که در این راستا اقدامات مفیدی داشته اند که قطعا سزاوار تشکر و تقدیر هستند اما در سرزمینی که هم در نگاه ملی و هم در نگاه مذهبی آن بر اهمیت و احترام هنر توصیه ها و تاکیدات فراوان شده ، مدیران و مسئولین مربوطه در دیار هنردوست ما، نگاهی جدی تر و عمیق تر باید داشته باشند. به شخصه در مسیر و عقبه ای که داشته ام و با توجه به موقعیت و شرایط همواره برای هنر و هنرمندان احترام قائل بوده و دغدغه داشته ام. در میان ارتباطاتی که با حوزه های مختلف برقرار کرده ام، درد دلهای هنرمندان از نبودن توجهات و امکانات و حتی گاها حداقل احترام ها مایه ناراحتی بوده است. آن هم باوجود ظرفیت ها و پتانسیل ها و سرمایه های انسانی موجود، بخصوص جوانانی که در رشته های مختلف هنری (به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی) بارها توان و انگیزه و علاقه خود را با حداقل توجهات، اثبات کرده اند. جوانانی که وقتی بطور جدی شنونده آنها می شویم از حجم و عمق سواد و آگاهی و استعداد آنها متعجب می شویم.

 

قطعا نگاه علمی و تخصصی مدیران و مسئولین مربوطه به این حوزه باید تزریق شود و امید به جوانان مستعد ما برگردد. صحنه‌ی تئاتر و فیلم و موسیقی و دیگر هنرها در منطقه ما که علاقه به هنر در آن موج می زند، باید پویا شود تا ضمن شکوفایی استعداد جوانان، رنگ و روی فرهنگ تغییر کند و سایه درخت آرامش بر مردم در احوال سخت اقتصادی گسترده تر شود. علاقه عجیب و حیرت آور مردم به شاهنامه تا حنجره های آواز خفته‌ی زاگرس تا طبع کم نظیر شاعران و تا ذوق چشم نواز عکاسان و تا جان مایه های هنرهای دیگر این دیار گنج هایی هستند که می توانند مایه فخر ما و سبب طنین انداز شدن نام ایران و استان در دنیا شوند و امید هست در این راه و رسیدن به قله ها، همدلانه همدیگر را درک و یاری رسانیم.